Ilie Moromete (…) Completare

Citez:

Nicolae Manolescu în „Arca lui Noe”, capitolul ” Cel din urmă ţăran”, pagina 274 -> „Ţăranul generic e înlocuit de un intelectual interesat de mecanismul istoriei […] „

Camil Petrescu spunea că titlul de intelectual nu este dat de studii ci de condiţia unui individ.

Condiţia de intelectual în societate se raportează tocmai la societatea din care face parte.

Contraziceti’ma acuma. Tin sa mentionez ca nu sustin ideea cum ca ar fi intelectual in toata puterea cuvantului. DAR, avand in vedere si cerinta subiectului, si anume conditia intelectualului in societate, aceasta se raporteaza tocmai la societatea din care face parte. Asadar, cei care l-au luat pe Moromete intelectual, l-au luat in raport cu soceitatea in care traieste, satul. Incercati rogu’va, nu fiti *extremisti*, si anume sa luati definitia intelectualului si sa o puneti intr’o extrema cu cerinte greu de indeplinit. Oricum, eu raman si sustin ideea cum ca Ilie putea fi luat ca intelectual, raportat la societatea in care traieste, dar renunt sa mai imi bat capul cu acest fapt.

Singurul lucru care ma intriga e urmatorul: Viitorul a 50% din elevii care au dat BAC’ul la romana, depinde acuma de intrebarea: „Poate fi considerat Ilie Moromete intelectual sau nu?” … Vi se pare normal?

28 răspunsuri to “Ilie Moromete (…) Completare”

  1. Notiunea de “intelectual” e relativa, tine de punctul de referinta fata de care e calculata. Si da, din acest punct de vedere, Moromete poate fi considerat intelectual … Problema ce se pune acum e daca punctul de referinta al unui elev de clasa a XII-a corespunde cu cel al unui profesor cu “experienta” si gandire ingusta care are ocazia de a decide viitorul acelui elev. Si sincer acum, cat la suta dintre cei care au aceasta putere au si rabdarea de a analiza fiecare punct de vedere? Cati dintre profesorii oricum stresati de ceea ce fac (si a profesa nu e chiar “o plimbare in parc”) + zecile de alte griji pe care le mai au, vor fi dispusi sa iasa din tiparul gandirii lor si sa accepte noul, in cele cateva minute necesare corectarii unei lucrari de BAC? Procentul e descurajator de mic, din pacate, dovada fiind notele mari obtinute pe “toceala” si ideile originale respinse din comoditate sau pur si simplu din orgoliul celui care crede ca “stie mai bine”. Din aceasta perspectiva, BACul chiar este “examenul vietii”… nu mai tine de verificarea unor cunostinte de cultura generala, e doar un mod subtil de a testa capacitatea noastra de a iesi din lumea utopica pe care ne-am imaginat-o si de a intelege si accepta ca traim in a shitty place, in care trebuie sa facem compromisuri, sa luptam cu morile de vant si sa inghitim in sec. Asa ca ganditi liber … dar pe riscul vostru … (Btw, vama Bors e doar limita dintre turme care behaie in limbi diferite)

  2. Fratilor ati gresit si cu asta basta. v-ati els cel mai prost exemplu cu putinta plus ca BACul chiar nu e cel mai potrivit moment sa polemizati cu profesorii…aceste discutii polemice se duc in particular sau in orele de curs….a cui este vina ca ati scris ceea ce ati scris?? poate a profesorilor ca nu au anticipat un astfel de subiect, poate a voastra ca nu ati invatat Camil Petrescu mai bine…cine stie…oricum…e cam data in bara treaba…DAAAAR cine stie poate din cei 50%, 10% au noroc si dau peste un profesor pus pe schimbari de mentalitate in literatura…sincer sper sa fiti in cei 10%…dar sanesele sunt chiar mici…Parerea mea (pentru ca e un blog de dat cu parerea in populatie) este ca Moromete NU este un intelectual, Stefan Gheorghidiu sau Ladima….DA…

  3. O galushk Says:

    „Si sincer acum, cat la suta dintre cei care au aceasta putere au si rabdarea de a analiza fiecare punct de vedere? Cati dintre profesorii oricum stresati de ceea ce fac (si a profesa nu e chiar “o plimbare in parc”) + zecile de alte griji pe care le mai au, vor fi dispusi sa iasa din tiparul gandirii lor si sa accepte noul, in cele cateva minute necesare corectarii unei lucrari de BAC?” Well, din moment ce sunt platiti pentru ceea ce fac si se ofera sa mearga la corectat (in principiu tocmai din cauza ca fac un ban in plus) , profesorii ar trebui sa isi asume si ei partea lor de responsabilitate si sa stea acolo pe fundu’ lor si sa corecteze… Repet, asa ar trebui sa fie… Dar avand in vedere ca traim in Romania si ca viata e atat de frumoasa aici si plina de posibilitati, fac si profii ce face mai toata lumea : asteapta sa le pice banutzu’ in mana si ei sa stea la cafeluta ; tipic romanesc, hai sa cerem tot si sa dam doar jumate, hai sa ne targuim cum putem mai bine sa ne iasa in favoarea noastra… Nu zic ca-i floare la ureche, dar daca te angajezi sa faci un asemenea lucru, macar fa-l calumea si pana la capat…
    Imi cer scuze ca am generalizat, ca doar mai sunt si oameni cinstiti… putini, dar mai sunt… mai avem o sansa… sau nu ? :|

  4. O galushk Says:

    Si inca ceva… nu cred ca-i cel mai prost exemplu cu putinta… Spuneti voi sincer cati „morometi” vedeti trecand pe langa voi pe strada in fiecare zi…pe moment nici nu realizam… si asta e la oras ;) Cel mai elocvent exemplu de Moromete este Primarul Vanghelie – care este…

  5. Radu: Nu te inchide in tipar. „Moromete nu este un intelectual si cu asta-basta” nu e cel mai bun mod sa iti susti o parere. Incearca sa vezi si din alt sistem de referinta si raportat la criteriile mai sus mentionate. Cel mai clar argument e cel de-al treilea… Oricum tin sa va multumesc inca o data pentru parerile acordate :)

  6. Tot am vazut in ultima vreme ca se tot dezbate despre daca este Iliutza asta a lu` Moromete intelectual sau nu. Daca dai acuma search p google gasesti 100 de argumente cum ca ar fi si inca 100 cum ca nu ar fi. Eu zic ca problema se pune altfel. Si am vazut ca spre sfarsitul postului sktes a punctat bine acest lucru „Viitorul a 50% din elevii care au dat BAC’ul la romana, depinde acuma de intrebarea: “Poate fi considerat Ilie Moromete intelectual sau nu?”. Mi se pare f grav ca se ajunge in situatia in care subiectele nu sunt gandite mai deloc, facute in criza de timp, in tramvaiu 144 care duce la Minister, asta din cauza ca nu se poate face un sistem securizat si subiectele se fura f usor. Tot timpu au fost probleme de genu asta cam in toti anii, pentru ca subiectele lasa loc de interpretare fiind facute pt. manualele alternative (sa ma cac p ele). Ma tot mir cu profi astia mari „elaboratori ” de subiecte nu observa lucruri elementare cum ar fi: la eseu zice ca daca scrii 2 pagini minim, corect gramatical bla bla … ai 2 puncte, dar nu specifica nicaieri ca tre sa te referi la subiect. M-am uitat si p barem, nimik! Asa daca scriu despre cum ma scobesc eu in nas si ma uit la bec in 2 pagini, cu aliniate, respectant gramatica, nu vad de ce nu m-ar puncta. Neseriozitate si neatentie. Sunt mai preocupati cum sa faca politica partidului decat de viitoru elevilor. Sunat mai preocupati sa care sacolsele cu shpaga de la Minister pana acasa. Nu`s mai vad capu de lucru in incercarea de a dovedii ca terenurile, casele, masinile, conturile, limbile in cur date si luat sunt perfect legale. Da nu ma mira nimik in situatia in care se afla tara noasra. Daca vad maine la stiri „Ministru invatamantului a furat bugetu de p anul 2006/2007 si s-a ascuns in Monaco … politia nu a dat de urma sa. In drumul sau a violat o fetita de 16 dintr`o comuna de la granitza cu Bulgaria s ia ucis cu bestialitate un vames caruia 100 de EURO shpaga i se parea putin.” o sa fiu total nesurprins. Asa ca da`l in ma`sa p Moromete, filosof sau nu, macar era corect omu. Sanatate si hai sa mai mancam niste lebede din Viena (dupa modelu unora dintre „fratziorii” nostrii) ca doar buna`i carnea de pasaroi de la „Haustria, mancatzi`as”. Ceaules !

  7. O galushk Says:

    O descriere mai plastica a situatiei tarii nu cred c-am putea face… You are right, Whiz… Partea buna este ca noi tinerii vedem defectele si incet-incet luam initiativa si ne exprimam direct si necenzurat… Partea rea este ca nu se stie cat timp va tine acest tupeu si, mai ales, daca generatiile urmatoare for fi destul de curajoase sa preia stafeta si sa faca tara asta un loc mai bun… Ca doar nu pentru altii ne zbatem, ci pentru noi…

  8. amish guy Says:

    n-am citit reply-urile anterioare din cauza oboselii, asa ca daca am sa ma repet sau orice altceva, va rog scuzati-ma
    sktes: gandesti subiectiv aceasta problema. hai ca-ti pun problema in felul urmator…
    care e diferenta gustului intre laptele baut dintr-o cana de aluminiu si cel baut dintr-o cana de ceramica? stii raspunsul, dar nu-l confunda cu feeling-ul (senzatia) care ti-o da prima cana si senzatia celei de-a doua.
    asa e si in cazul intelectualului. ce e scris in dex e lege. conditia intelectualului NU se raporteaza la societatea din care el face parte. iar daca Sir. Camil Petrescu si-a exprimat o parere la intelesul cuvantului intelectual, asta nu inseamna ca a avut dreptate.
    atat am avut de spus, ma duc de bag somn ca-s cu ochii pe tastatura.

  9. M. Keller Says:

    Pt. Sandra: Din punctul ala de vedere, in Romania nu se va schimba nimic pentru multi, multi ani. Generatia tanara va prelua stafeta in materie de spagi, pile si relatii. Traim in Balcani.

  10. Vlade, nu ma inchid in tipar, e parerea MEA…iau in considerare parerile celorlaltzi dar nu inseamna ca trebuie neaparat sa le accept…anyway…have „phun”

  11. Wisky, fara suparare, dar cam dai cu prostioare in populatzie…degeaba afirmi ca subiectele au fost elaborate in graba, nu e asa, exista 3 variante alese ce urmeaza a fi inaintate spre examen, dar pe langa aceste 3 varianta mai exista 3, sau mai multe variante de rezerva (din cate stiu eu), deci nu au fost facute in graba…ci au fost….”scotocite” in graba. In ceea ce priveste subiectul 3….sincer….mi se pare extrem de corect formulat, ce, vroiati sa scrie in paranteza „Dragi elevi, faceti referire la Stefan Gheorghidiu deoarece este exemplul elocvent de intelectual”?? Sa fim seriosi, eu cand am citit subiectul in minte deja am si vazut „Ultima noapte…” a lui Petrescu. Cat despre barem, mergi pe http://www.edu.ro, alege Bacalaureat 2006 si downloadeaza baremele la toate materiile umaniste, si apoi incearca si la capacitate si ai sa vezi ca in niciun(nu am scris gresit, sunt noile norme gramaticale) barem nu scrie ceea ce trebuia sa scrii tu, corectura este lasata la latitudinea profesorului care se presupune ca are o formare intelectuala si profesionala apta pentru a discerne intre un raspun bun si unul slab, de a face o paralela intre cerintele proprii si ideile expuse dee elev. Anyway…sper sa nu va suparati pe mine ca va tot contrazic….sunt doar pareri ce sunt expuse in mod coerent, binevoitor prin bunavointa lu` nenea Vlad ;)

  12. Rewind un peux Radule si adu’ti aminte ce au zis la TV. Daca nu ma insel, au specificat ca au fost elaborate ALTE subiecte la 12 noaptea, nu la 3 dimineata. E singura diferenta intre ce se zvonea si ce s-a intamplat. Iar acum nu mai presupun, ci asa au zis. Deci, da, au fost facute in graba, si nu *scotocite* in graba. Iar in ceea ce priveste enuntul punctului trei, tin sa-ti specific faptul ca, nu toti suntem in clasa de filo, unu la mana. Iar ce vreau sa zic prin asta e ca vreo 90-95% din cei care fac romana, la Preda studiaza Morometii si NU Cel mai iubit. Ba mai mult, 50% nici nu stiu ca Petrini este tipul intelectualului la Preda. Asa ca, dc te miri ca au scris asa de multi Moromete cand era pus Preda in paranteza. Pentru ca altu de la el nu stiau! Nu e cazul meu. Ladima sau Gheorghidiu am vrut sa ii fac. Dar nu-i acopeream la fel de bine ca pe Moromete. Iar din punctul MEU de vedere (si mai sunt multi care zic de Moromete ca reprezinta tipul intelectualului, nu cel vazut de voi, dar totusi (iar printre astia sunt si critici/profi/etc)), asadar, din punctul MEU de vedere, Moromete putea fi incadrat aici. Iar argumentele aduse care sa sustina acest fapt sunt destule si sunt concludente.

    Si NU confunda faptul ca „iei in considerare” cu „da, am inteles ce ai zis, dar n-ai dreptate.” Am zis ca nu e cel mai fericit caz pe care il puteam alege, dar e!

  13. ok, whateva`…discutzi asta e interminabila, tu iti sustii punctul tau de vedere in circumstanta in care ai scris Morometii, eu mi-l sustin pe al meu, dar eu cred ca macar la Limba Romana sa nu se faca deosebiri intre filo si real…e limba materna si asta este…faptul ca nu stiu de Petrini e fie problema lor, fie problema profesorului….adica vina…anyway….nu voi mai „cotiza” cu interventii la aceasta tema…cum spuneam mai sus…tu esti subiectiv, tu si/sau cei care l-au pus pe Moromete ca nuca-n perete drept intelectual, iar eu sunt realist, obiectiv….deci…adios…ne vedem la alte teme de discutzie…maybe..;)

  14. O galushk Says:

    Nu va suparati, parerea mea este ca incep si ei sa vada realitatea. Sunt in momentul asta persoane pe care daca le comparam cu Moromete, am jigni personajul… repet, personajul ! Pe mine nu ar trebui sa ma intereseze chestia asta ca mi-am ales un „intelectual”… dar ma seaca deja tot ce se intampla in spatele BAC-ului si nu numai.
    1. Subiectele trebuie concepute astfel incat un copil dintr-un sat de munte sa inteleaga ce se cere in enuntul respectiv… Eh, n-o sa vedeti asa ceva pentru ca ne dam intelectuali ;)
    2. Daca tot vor profesorii sa cautam nodul in papura, haideti sa-l cautam… Luam frumos DEX-ul si interpretam mot-a-mot definitia intelectualului… Eu una am facut chestia asta si mi-am dat seama incet-incet ca nici Ladima, nici Gheorghidiu si nici Moromete nu se pot incadra in categoria aceasta, dar asta luat dupa ce scrie in dictionar…
    Am putea aduce si alte argumente pe parcurs, insa tot degeaba, ca profesorii, ministrii si toti sus-pusii nu ar intelege… Doar sunt intelectuali ;)
    „One step forward, making a thousand steps back”… adaptat special pentru sistemul romanesc… Da-v-ar Domnu’ numai bine, mari si ilustri conducatori ai tarii…restul se zbat pentru trei firmituri de paine in timp ce voi sa plimbati cu masini luxoase si va scaldati cheliile in piscina din spatele castelului.

  15. Radu M. Says:

    Oh yeah, Vlad, for for fuck sake, don`t fucking trust the television man…. ;)

  16. amish guy Says:

    sandra, congrats pt. pct. 1 si 2 din postul July 6th, 2006 at 1:06 pm. :]
    afirmatii facute foarte obiectiv.
    acum am o rugaminte, nu va plafonati la subiectul moromete, deja l-ati secat voi si multi multi MULTI altii. a fost ce-a fost, treceti peste, bucurati-va ca n-a fost mai rau avand in vedere tara in care traim (deocamdata). hai ca nu v-ati ratat viitorul la un subiect de bac, aveti toata viata inainte. asta` a fost una dintre minusculele nemultumiri dintre cele care ne (mai) asteapta pe parcursul vietii.

  17. georgiana Says:

    ce voi scrie este raspunsul pt dragutu’ de RADU M…care e foarte revoltat ,si nu inteleg de ce…..si in cazul in care ai aveai acelasi subiect la teza si primeai punctajul maxim ….oare tu ce faceai la BAC??.Crede-ma k multi stiau Camil Petrescu da’ poate efectiv au crezut k stapanesc mai bine Moromete…si ca sa concluzionez…..sunt in asentimentul celui ce a creat blog’ul.Pt. simplu fapt k in caracterizarile idioate p care majoritatea le tocesc….nu exista tipologia intelectualului la Moromete…asta nu dovedeste nimic.Oricum ….nu mai conteaza….poate se desteapta in ultimul ceas cei d la corectat:d

  18. Radu M. Says:

    Georgiana, nu sunt dragutz…:P….ceilaltzi iti pot confirma….iar cat despre afirmatia ta”Crede-ma k multi stiau Camil Petrescu da’ poate efectiv au crezut k stapanesc mai bine Moromete…”sa dau un raspuns pueril….ce faceai daca stapaneai mai bine basmul….scriai aia??DAR teoretic, se presupune ca un elev absolvent de clasa a 12-a este poregatit de orice….Sunt oarecum revoltat de faptul ca nu stiti sa va opriti, inteleg ca e in joc viitorul vostru, dar normal ar fi fost sa va ganditi inainte de apune pixul pe foaie si sa turuiti Morometii doar pentru ca „aia stiam mai bine”.Ca ipotetic viitor cadru didactic, sper sa fie bine pentru voi, si sincer as inchide ochii si as lua in considerare eseul legat de Moromete…dar nu si de Ion.Din pacate am auzit ca se va acorda maxim 8 puncte din 40 pt ultimul subiect.Avand in considerare ca 80% din elevi l-au ridicat pe Moromete la rangul de intelectual ar trebui sa se dea ceva mai multe puncte…chiar lasa de dorit si ridica semne de intrebare….A da, in final, ca absolvent de profil umanist/filologie, si ca elev al unei profesoare de romana a carei pregatire lasa de dorit, nu am luat in considerare tezele, plus ca nu am invatzat nici macar o pagina din ce mi s-a dictat la ore….nu am avut probleme, si in momentul acesta sau celalalt chiar nu vreau sa ma transpun in piele unui individ care „si in cazul in care ai aveai acelasi subiect la teza si primeai punctajul maxim ….oare tu ce faceai la BAC??.”….bafta la scoal, invatzati si lasati prostiile … ;)

  19. Limba romana se rezuma la a „vorbi corect romaneste”. Punct. Noi cei de la real am ajuns sa facem romana cat voi, cei de la filo. Ti se pare corect? I guess not. Ma CAC pe toti criticii, pe Titu si Lovinescu care nu imi vor trebui veci in viata asta. Asa ca sa nu comparam realu cu filo ca si cum ar fi diferenta mica. Tot ce ati facut voi a fost literatura + alte materii legate tot de uman. Noi am fost nevoiti sa tragem tare la toate materiile. Si sa nu ma iei cu „daca tie ti’o trebuit profil real” ca mi se face greata de „explicatia” asta. Deci nu te mira ca cineva care a ales profilu real, nu vede partea filologica asa cum o vedeti voi. Si am precizat sau daca nu precizez acuma, si daca as fi scris de Ladima sau Stefan G, tot as fi sustinut faptul ca Moromete putea fi luat ca tipul intelectualului. Si nu avea impresia prea buna cum ca’s subiectiv, iar tu realist si obiectiv. E bine sa fii modest, dar ce-i prea mult, strica. Si ce am zis. nu am zis in nume de rau. Have a kinky day…

  20. georgiana Says:

    avand in vedere faptul k nu ai fost in aceste imprejurari…nu vreau sa zic k nu ai dreptu’ sa zici c crezi…da’ eu consider k nu suntem cei 80%….de rasu lumii ..incat sa se faca tot felu’ de afirmatii in genu’ „ce faceai daca stapaneai mai bine basmul…scriai aia?” ha ha…evident k nu…nu despre asta era vorba,da’ fiecare intelege c vrea.

  21. Radu M. Says:

    Dragi copii, din punctul meu de vedere sunteti hilari, incepand cu afirmatiile pe care le faceti si terminan cu faptul ca ati facut in blog in care va dati cu pareri si va bateti cu toti marii critici literari, draga Georgiana, din pozitia in care ma aflu imi permit sa rad de voi cu lacrimi si sa ma minunez de generatiile actuale de absolventi si de tineri in general…Am ajuns la varsta la care gandirea capata o noua forma, evolueaza spre un alt nivel…vei/veti intelege ce vreau sa spun dupa un an, 2 sau 3 de facultate….veti privi spre generatiile de absolventi de a 12, cand voi veti avea 21, 22 de ani si veti simti la fel…pana una alta…have a nice life… ;)

  22. O galushk Says:

    Atunci lasa-ne sa ne bucuram de varsta pe care o avem ;) In mod sigur se va gasi cineva realist care sa ne dea mereu in cap si sa ne aduca cu picioarele inapoi pe pamant… Si daca acuma avem parerile care le avem in general despre ce se petrece in jurul nostru atunci zic si eu ca suntem al dracului de hilari.

  23. amish guy Says:

    Radu M. pana la penultimul tau reply, nici nu te-am bagat in seama, de niciun fel (nici spre bine nici spre rau). ei, la ultimul tau post, ai dat-o in bara. si eu am aceiasi varsta pe care cred ca o ai si tu, dar eu am grija sa nu vin in fata „marii adunari nationale” si sa ma dau drept inocent cand tu esti criticul principal. iar pe langa ca faci greseala tuturor generatiilor, de a subaprecia generatiile anterioare, te mai lauzi cu noul tau level de perceptie a lucrurilor care te inconjoara. tacerea e mama invataturii.
    „Dragi copii,” laf… copilaria e acea perioada inca din inceperea adolescentei, cand nu gandeste nimeni pentru tine. e o persoana de aici care considera ca altcineva gandeste in locul ei?
    sunt doar un idiot, nu ma baga in seama.
    anyway, felicitari absolventilor!

  24. Radu M. Says:

    Damn it…ce-i aici, „conjuratia idiotilor??”Nu ies in fata mari adunari nationale, incercam dar sa explic ceva, ceva ce nu ati inteles, dar asta e….adolescenta… :) Da, in copilarie nu gandeste nimeni pemtru tine, doar tu ai dreptul sa gandesti pentru tine, si acum nu am vrut sa ajung aici, dar fortat de imprejurari….daca ar fi gandit ceva mai intens nu ar fi scris Morometii….Nota Bene. nu insinuez nimic cu fraza anterioara doar o oarecare….cum spun..???…o oarecare imaturitate in gandire caracateristica varstei…(sa nu mi-o luati in nume de rau)
    amish guy, ies in fata marii adunari nationale „pentru ca ma tine”, e dreptul meu garantat de Constitutie (dreptul la libera exprimare) de a-mi sustine parerea, opinia in mod liber, in scris, sau oral….adic pot sa zic ce vreau, nimeni nu-mi da in cap ca am spus-o, dar ma poate da in judecata pentru ca s-a simtit, eventual lezat de afirmatiile mele….dar nu e cazul. Ceea ce am facut e cat se poate de democratic si in concordanta cu regulile morale, scrise sau nu…dar nu vreau sa dau in politica….well…still have a nice life.. ;)

  25. georgiana Says:

    avand in vedere k t consideri atat de intelectual:d….superior prin simplu fapt k ai facultate…si noi nu=))…imi pare sincer rau k nu te-am studiat la romana…. p tine te-as fi scris in locul „taranului de Moromete”….k doar nah…sigur ai fi fost d acord…si astfel nu as mai polemiza cu tine,pt k sunt chestii mult mai interesante:P si „hilare”:)) de facut in „copilaria” mea .so…have a nice life u2,sper sa intalnesti doar persoane la fel de intelectuale k si tine k sa t simti in largul tau, pt k altfel…..

  26. O galushk Says:

    Uhmmm… ok… this has gone too far !

  27. Radu M. Says:

    Too far indeed….eu am fost serios in afirmatii….iar prin replica ta am demonstrat ceea ce era de demonstrat….now go play nice with your Barbies or something..And btw…nu am spus ca sunt un intelectual….se vede ca nici acum nu poti face diferenta dintre un intelectual si un simplu om, student, muncitor sau taran…. ;)

  28. Nu cred ca notiunea de „intelectual” e una relativa, raportata la societatea din care provine persoana. La fel, nu cred nici ca notiunea de „taran” e una relativa, chiar daca „taranii” de profesori v-au ars cu asemenea subiecte. Oricat ar fi el de „filozof”, principala preocupare a lui Moromete e pamantul. Cred ca, voi, cei care l-ati facut intelectual, v-ati complicat singuri soarta. Va respect parerea, daca credeti sincer ca Moromete e un intelectual, desi argumentele mi se par artificiale, in sensul ca sustin o premisa gresita.

Lasă un răspuns

