Erou sau taran?

Sa-mi fie scuzate cele doua cuvinte puse in titlu. La altele mai potrivite insa nu m-am putut gandi. De cine e vorba? Desigur, despre Zinedine Zidane. Multi spuneau inaintea finalei cu Italia ca are cele mai mari sanse sa castige titlul de cel mai bun jucator al acestui Mondial. Sincer, incepeam sa le dau dreptate si sa fiu de acord cu ei inca din minutul 7 al finalei, cand, desi penalty-ul ramane discutabil, Zizou a reusit sa marcheze un gol … magnific. O scarita, loveste bara transversala, cade dincolo de linia portii, apoi loveste din nou transversala si iese. GOOOOOL! Si Franta conducea Italia cu 1-0. Marele Zidane se parea ca-si va face o iesire memorabila din lumea fotbalistica, o data cu acest ultime meci unde deja reusise sa inscrie.

Dar cum nu toate lucrurile care incep cu bine, se termina tot bine, iata ca vine minutul 110 al meciului, al 5’lea minut din a 2-a repriza de prelungiri, cand, cu un gest inexplicabil, Zizou ii aplica un cap in pieptul lui Materazzi, acesta cazand la pamant. Jocul intrerupt, Buffon fuge la tusier pentru a-l certa, pentru ca nu semnalizase nimic. Dupa o perioada in care nici noi, telespectatorii, nu stiam exact ce s-a intamplat, iata si reluarea care surprinde gestul inexplicabil al lui Zizou. Cartonas rosu. Zidane paraseste terenul nervos si trist totodata (presupun ca asa a fost, nu l-am intrebat :P ). Dar in momentul in care a parasit terenul, el o face cu capul in pamant. O iesire din scena deloc dorita de cineva. Cu atat mai mult de un jucator de fotbal ca Zizou, care-si propusese retragerea din nationala dupa aceasta finala.

Este sau nu Zizou, un erou sau un taran? Gestul lui inexplicabil ma forteaza sa aleg varianta 2. Imi zicea cineva chiar dupa ce s-a intamplat faza ca, pentru a castiga, nu trebuie mereu sa fii fair-play, iar ca nationala Frantei a ajuns in finala, in mare parte datorita lui Zizou. Eu zic ca nu e tocmai asa. Un jucator nu poate duce o nationala, asa cum un antrenor nu e singurul vinovat cand echipa pierde. De aceea se numeste echipa, de aceea este joc de echipa. Iar in ceea ce priveshte fair-play’ul, nu zic ca Materazzi ar fi fost usa de biserica, dar sunt de parere ca Zizou trebuia sa se limiteze si el doar la vorbe, nu si la fapte. NU era momentul cand 23 de camere de filmat sunt atintite spre teren, NU cand 69.000 de oameni de pe stadion te urmaresc pas cu pas, NU cand alte milioane stau si se uita la televizor, la finala Cupei Mondiale. Ceea ce a facut Zizou pentru fotbalul din intreaga lume, zic eu, a fost umbrit de acest ultim gest. Nu exista scuze. Voi? Ce credeti?

11 răspunsuri to “Erou sau taran?”

  1. Gicu' suporter infocat Says:

    Eu zic ca nenea Sktes are dreptate. Orice ar fi zis tzaranu’ de Materazzi (ca si el e tzaran in mod clar), Zidane trebuia sa-i replice inapoi in vorbe, nu in capete :). Subiectul nu e nici macar unul discutabil, ci clar ca lumina zilei, dar, e drept, trebuie dezbatut.

  2. Well….:P Nimic de spus despre gestul lui.Mult prea violent si intr-un moment zic eu prea rau ales…Nu inteleg cum a putut sa faca asa ceva in ultima sa partida.Gest inexplicabil nu-l consider intrucat cu siguranta a primit o insulta grava fata de cele obisnuite in timpul meciului.Despre Materazzi se stie ca are obiceiul sa provoace incontinuu jucatorii si e considerat cel mai violent si rau voitor jucator din echipa Italiei. Cu toate acestea…mai bine rabda Zidane si isi arata superioritatea..Nu a facut-o, asta este.Nu suntem noi in masura sa judecam si cu atat mai mult sa dam verdictul asupra carierei sale. Nu am realizat nici 1% in domeniul nostru din ce a facut el pentru fotbalul international.Desi no…mai avem mult timp :P Dar se pare ca asa sunt oamenii…ii judeca pe ceilalti prin prisma unui singur fapt care nu-l caracterizeaza deloc pe respectivul…unul dintre numeroasele noastre defecte..;) O singura iesire…umbreste o viata intreaga..o singura abatere de la comportament il schimba definitiv.. La faza asta noi suntem mai penibili ca el..Ramane cu siguranta unul dintre cei mai mari jucatorii din lume si nimeni nu-i poate lua asta…Taran nu-l consider asa cum nu-i consider nici pe altii care au scapari din cand in cand. Erou a fost si va ramane…;) p.s : ma jur ca mi-o placut lovitura…:D

  3. Intai trebuie plecat de la titlul, erou nu este cel ce da cu piciorul in „lapta” si face bani garla in timp ce noi ne uitam la fitzele lor, la masinile lor, la casele si bijuteriile lor opulente, eroul este conform DEX-ului „1) persoanã care se distinge prin bãrbãtie, vitejie si curaj pe câmpul de luptã. 2) persoanã care se remarcã într-un domeniu de activitate prin muncã si calitãti morale înalte. 3) personaj principal al unei opere literare. ul unui roman. 4) personaj mitic nãscut dintr-o fiintã pãmânteascã si o zeitate; semizeu.

  4. 1. Diana, te scuz ca ai postat de 2 ori :P mersi mult oricum pt post. (si da, am shters dublura :P )

    2. Radule, habar n-ai de cand ashteptam asta. Uite unde greshesc si unde ai gresit si tu cu Moromete. Definitia cuvantului „erou” in DEX este: …… Luati fratzilor totul ca atare, incadrati’va in tipar, ca acolo o sa si ramaneti. Ia intelesul cuvintelor in contextul in care iti este dat.

  5. O galushk Says:

    Radule, no offense… stiu ca e parerea ta personala si in mod normal nimeni nu poate sa iti contrazica parerea, dar dupa experienta altora, uite ca se mai intampla ( sktes stie despre ce vorbesc )… Nu ma implic tare in ceea ce priveste tema, pentru ca sincera sa fiu nu imi plac comentariile din timpul si de dupa meciurile de fotbal, dar insist sa imi bag nasul aici si sa iti sugerez sa iesi mai bine la o bere, sa te relaxezi si pentru numele lui Cel de Sus, vino cu argumente sustinute in reply… Erou era folosit cu sensul conotativ, si tu trebuia sa iti dai seama de asta din moment ce ai terminat la filo… Nu vreau sa te jignesc, dar mi se pare ca tu singur iti cam dai cu firma-n cap… Astea fiind zise, va doresc vacanta placuta ;)

  6. Reply-ul meu era muuuuult mai lung….dar se pare ca tehnologia asta isi face de cap…asa ca m-ai cam acuzat degeaba….inteleg ca esti inteligenta sau intelectuala Galusko….dar tine-ti inteligenta pt tine…nu ma trimite la bere…nu-mi face program…am si eu viatza mea care nu va priveste…asa ca nenea sktes…reply-ul era mai lung… sabotorule ;)

  7. Ca sa revin…sa rezum ceea ce am postat in primul blog: taran este un cuvan „tare” ce tinde spre a jigni o intreaga patura sociala, doar nu suntem xenofobi sau rasisti…PAREREA MEA este ca Zizou nu trebuie stigmatizat pentru gestul din finala, toti suntem oameni, toti avem scapari, iesiri nervoase. etc. Eu cred ca un incident ca acesta nu poate nici pe departe sa umbreasca o cariera stralucitoare ca a lui Zidane. Lumea nu trebuie sa-si aminteasca capul in piept ci pasele de geniu, driblingurile si golurile spectaculoase, fair-play-ul din timpul meciurilor si acel „low profile”, adica nu a fost genul de jucator/om care sa-si expuna cu opulenta noile achizitii in materie de femei, masini, imbracaminte…
    Si Sandra…stiu ca egoul tau este unul puternic, stiu ca esti inteligenta, isteata. insa nu trebuie sa ma iei drept prost sau incult….stiam ca in titlu cele doua cuvinte sunt folosite cu sens conotativ, dar eu incercam sa explic si sensul denotativ, poate unii il luau in considerare pe cel denotativ si dadeau nastere la noi discutii fara sens, discutii carora se pare ca le-ai dat tonul…nu-mi dau cu firma-n cap, dar se pare ca ironia mea e prea fina pt tine asa ca nu ma mai „intzepa” pentru ca nu ma doare …. ;)….doar nu-s fetitza…ups…sens conotativ sau denotativ??… :P enjoy the rain

  8. O galushk Says:

    Whateva’

  9. Daca era sa editez postul tau, crede’ma ca l’ash fi editat mai bine ;) Atata era scris, altfel nu mai postam coment.

  10. georgiana Says:

    hhmm…nu stiu cum se intampla,da’ sunt de acord cu radu m :)))) Si eu consider k Zidane a fost totusi un mare jucator,asa ca eu spun k ar trebui sa luam in considerare „paharul plin”….si nu „cel gol” referitor la cariera lui.toate cele bune;)

  11. Mesia :O Says:

    Mah, da`i dracu de macaronari imputiti. Nu ca ar fi Franta mult mai buna, da Zizou rupe totu. Trebuia chiar sa`i dea rosu lui Materazzi. Femeia pacii, l`o atins un pic si ala imediat pe jos. mewe italia :D

Lasă un răspuns

