Înjurate în România!

Desi la inceput nu am vrut sa abordez acest subiect, totusi un articol peste care am dat recent m-a determinat sa incep o mica discutie pe baza problemei si situatiei maghiarilor in Romania. Titlul articolului l-am preluat direct de la *sursa*, iar articolul in sine il puteti citi aici:

„Rulmentul Braşov, formaţia pregătită de Mariana Tîrcă, a întîlnit luni seară, la Sf. Gheorghe, vicecampioana Ungariei, FTC Budapesta, echipă care a venit în România la invitaţia UDMR, partid care a şi plătit cantonamentul maghiarelor. Româncele au avut parte de un tratament la care nu se aşteptau niciodată. „Am jucat ca în deplasare. La începutul meciului, spectatorii au cîntat imnul Ungariei, iar pe noi ne-au fluierat şi ne-au înjurat tot timpul”, a povestit Mariana Tîrcă.

Deţinătoare a Challenge Cup sezonul trecut, Rulmentul Braşov a terminat în final la egalitate cu cîştigătoarea Cupei EHF, FTC Budapesta, 26-26, româncele primind ultimul gol cînd mai erau doar cîteva secunde de joc. „Atmosfera mi-a lăsat un gust amar, dar m-am şi bucurat pentru că am avut prilejul să văd echipa cum joacă în deplasare”, a adăugat Tîrcă. Antrenoarea Rulmentului e foarte mulţumită de interul ucrainean Vita Muhina, transferată de la SG Kirkhoff, pe care o va opri în lot. În schimb, s-a renunţat la portarul Sanja Pavlovici, de la echipa sîrbă Hummel Belgrad.”

Am scris acu cateva zile in „Cronica unei nopti de vara” impresia mea pe care am avut-o in momentul in care am ajuns si m-am plimbat cateva ore prin Targu Mures. M-am oprit insa la punctul in care am ajuns la Peninsula. Ce a urmat, va voi povesti ceva mai incolo, in partea a 2-a a articolului, insa ce vreau sa subliniez este reactia voastra la acest punct de vedere. Desi articolul se refera la altceva si nu neaparat la aceasta problema, a maghiarilor, am observat ca toate comentariile au venit legate de acest subiect. Iar acum, dupa ce ati citit si articolul publicat pe Gazeta, as vrea sa stiu si eu cat de normal sau anormal vi se pare comportamentul si tot ce s-a petrecut la acest meci de handbal.

Am observat ca multi unguri in ziua de azi (cei care traiesc in Romania) se simt persecutati de romani. Cer din ce in ce mai multe drepturi, drepturi pe care zic eu nu ar trebui sa le primeasca. De ce? Pentru ca e de ajuns cate au primit pana acum. Daca mergi in Mures, Harghita sau Covasna, pur si simplu ai impresia ca ai ajuns in Ungaria. Nu mi se pare DELOC normal. Vor placute bilingve la intrare in judet/oras, in centrul orasului sau mai stiu eu unde. De ce? Nu pot citi in limba romana? Nu, nu acela e motivul. Vor (parerea mea, desigur) sa se faca din ce in ce mai comozi aici si sa-si aranjeze totul ca si cum ar fi la ei acasa. E ca si cum m-as duce in excursie oriunde in lume, as gasi o gazda care sa ma primeasca cu cel mai mare drag, si eu as incepe sa-i zugravesc casa in rosu, galben si albastru, sa-i aranjez gradina dupa cum imi place samd. Nesimtire totala din partea mea, nu credeti? Si nu numai …

Am mai zis-o, n-am nimic cu ungurii care se stiu comporta civilizat si care realizeaza ca NU sunt la ei in tara. Am multi prieteni maghiari si ma inteleg bine cu fiecare. Dar totul are o limita si cineva ar trebui sa puna piciorul in prag. Si cat mai repede pana nu va deveni centrul Romaniei, teritoriu maghiar. Aici nu mai e chestia de shovinism, discriminare sau mai stiu eu ce. Aici e vorba de apararea teritoriului romanesc si de mentinerea integritatii lui.

(Art 1.) România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.

Asa sa ramana si asta sa inteleaga si ungurii. Astept pareri …

11 răspunsuri to “Înjurate în România!”

  1. Futurologu' de serviciu Says:

    Exemplul dat de tine, ala cu zugravitu casei si aranjatu gradinii e foarte bun, nu m-am gandit la el pana acum. Intr-un fel asa e! Asta pentru ca unii cetateni romani de etnie maghiara se cred in Romania musafiri. Nu sunt avand in vedere ca sunt cetateni romani! E si tara lor. Dar e tzara lor in limita in care te comporti ca orice cetatean roman si nu ai nici un drept in plus, nici unul in minus fata de el. Discriminarea pozitiva care a dat atatea drepturi IN PLUS unora, tot discriminare se cheama, metoda de tratare a cetatenilor interzisa de Constitutie.

    Asa ca: cine i place aici (de orice etnie ar fi el, chiar si american, CHIAR SI ROMAN), sa stea. Cine nu, dreptul la circulatie e garantat cam peste tot prin lume, asa ca valea, ca nu va tine nimeni. E valabil si pentru romanii care sunt scarbiti de Romania. Valea unde vreti voi!

    Cetatenii romani, de orice etnie ar fi ei, au aceleasi drepturi si obligatii.Asta ar trebui sa se respecte si atunci totul ar fi OK.

  2. Eu imi mentin comentariul de la prima parte a articolului, si da, adevarul e ca si-au cam luat-o in cap, ei se simt marginalizati in Transilvania…ete fãs, ce sa-ti povestesc, dar ce ziceti voi ca in timpul dominatiei austro-ungare daca vorbeai romaneste pe strada riscai sa papi bataie sau sa gusti plumbul pustilor maghiare, spun maghiare si nu austriece, pentru ca ei nu aveau habar ce se petrece in Transilvania. Au incercat sa distruga limba noastra, sa o elimine din scoli, administratie, etc, au incercat ceea ce au reusit rusii in Basarabia, daca nu ne-au asimilat, ne-au distrus. Acum, zic eu, sa fie multumiti, sa ne pupe picioarele si sa zica merci ca mai sunt aici, si ca au atatea drepturi nu sa ne injure in propria noastra tara.Dar asta este…noi nu prea avem nimic de spus, spun noi, oamenii de rand, aici guvernul are cuvantul, noi nu contam…dar daca vreun ungurash ratacit citeste aceste randuri sa stie cam ce credem noi despre ei…Have a nice day… ;)

  3. O galushk Says:

    Intr-adevar e aiurea… pana la urma o sa ajungem noi sa fim cei minoritari in tara noastra…si daca nu le cunosti limba, ajung sa se uite ciudat la tine. Dupa parerea mea insa, o parte din vina pentru chestia asta o avem noi, romanii… Ideea este ca multi apreciaza cateva lucruri la unguri (daca asta sunt, sa le zicem pe nume, nu maghiari) si printre acelea sunt ordinea si disciplina. Ca in tara lor aceste doua calitati sunt respectate cu mai multa strictete decat la noi si ca in unele cazuri dau impresia de traditionalism si conservatorism excesiv, e partea a doua. Recunosc si eu la randul meu ca am facut bine ca am preluat de la ei cate ceva in ceea ce priveste organizarea si stilul de viata, pentru ca daca nu era asa, ajungeam ca si cei din sud sau Moldova. Nu sustin ca Ardealul nu face parte din Romania, dar se vede cu ochiul liber diferenta dintre noi si sudisti si/sau moldoveni din mai multe puncte de vedere (curatenie, numarul crimelor, mod de gandire, etc.)… Unii au ajuns chiar sa le multumeasca pentru ca la vremea aceea ungurii i-au invatat pe romani sa duca o viata mai buna si mai simpla. Nimeni nu i-a invinuit atunci si nimeni nu ii invinuieste nici acuma. Insa de la a da niste sfaturi si pana la a te face comod intr-un loc care nu iti apartine e un pas enorm. Din pacate, povestea nu se va termina aici, istoria inca se scrie indiferent de doleantele unor oameni simpli… Stiti bine ca nu suntem in putinta sa facem nimic… avem initiativa si cu ea vom ramane.
    …And so I rest my case today…

  4. Nu suntem in putinta sa facem nimic PE NAIBA. Am evitat sa zic chestia asta, dar o zic acuma … TOTI, da TOTI ne consolam cu ideea: eu sunt mic, nu pot face nimic. Poi daca asa zice fiecare, logic ca unu, doi care se trezesc sa faca ceva n-au nici un sorti de izbanda, pentru ca-s numa DOI. Dar daca s-ar mai trezi unu din amorteala … si inca unu … si tot asa, si nu ne-am consola cu ideea ca nu putem face nimic, atunci s-ar ajunge undeva. Pic cu pic se formeaza intregul … dar faceti cum vreti fratilor. Fiti huiduiti in propria voastra tara … si toate astea pentru ca „nu suntem in putinta … „. Va mirati ca vin altii peste noi? …

  5. Pai normal ca nu suntem in stare sa facem nimic, nu putem sa facem nimic, daca te iei de unguri iti sare un cap UE si Haga cu ale sale drepturi al omului, crezi ca daca ar fi dupa mine nu i-as zbura pe toti din tara?? adic pe marea majoritate… :)Crezi ca eu si inca 60%(cel putin) din populatia tarii vrem sa intram in UE?? NU, NU vrem, dar nu ne intreaba nimeni, daca iesi in strada sa protestezi iti sar in cap jandarmii si se musamalizeaza totul sub pretextul de agitatori, sau extremisti…chiar nu vezi ca reminescentele URSS si Ceausescu inca se mentit tari pe pozitie?? nu ai ce sa faci…nu cred ca ti se aproba un miting anti UE ca ar pata imaginea tarii noastre imaculate…dar ata ete….ai ce sa faci, dar o faci pe riscul tau….parere mea.. ;)

  6. O galushk Says:

    Sktes, suna bine intotdeauna munca de „echipa” si suna bine sa ne trezim toti astia mici sa luptam… partea proasta este ca astia mari sunt mult mai puternici decat noi… Pentru ei e un joc, habar nu avem noi cum isi impart ei lumea asta intre ei. Si chiar daca ne-am ridica, si am reusi sa facem ceva, ar fi numai pe jumate, pentru ca la un moment dat tot iti da careva un bobarnac peste nas, da asa, sa-l simti calumea… De aceea majoritatea prefera sa nu-si mai faca iluzii in ceea ce priveste lupta pentru ceva mai bun sau lupta in general, chiar daca e vorba despre propria tara si un bun exemplu pentru asta sunt tinerii care pleaca pentru ca nu vad cum si-ar asigura un viitor aici, cu toate ca, hai sa recunoastem , RO nu e o tzara asa parlita si fara resurse.
    The point is that no matter what we do, we do it in vain as long as we don’t change our leaders.

  7. ovbiously strange Says:

    Poate solutia ar fi ca tinerii sa nu mai migreze spre tari „mai calde”, din comoditate sau din frica de risc. De ce au ajuns S.U.A, Anglia, etc. la nivelul la care au ajuns? Oare nu din cauza ca au preferat ca atunci cand erau in deep shit, sa stea cuminti la ei acasa si sa-si rezolve problemele? Dragii nostri inteligenti concetateni prefera insa varianta in care, pentru niste bani in plus, sa fie tratati pentru restul vietii ca niste outsideri si sa fie priviti de sus de catre niste rednecks imbecili. Mi se pare anormal ca intelectuali, oameni cu potential, sa lase totul in urma ca sa poata ambala dogfood in tara tuturor posibilitatilor (bleh), cand ar putea ramane aici si sa schimbe ceva. Si ne mai miram ca suntem condusi de idioti…Pai din ce sa alegem, cand cei care ar putea face ceva in tara asta isi beau cafelutza pe plaiuri californiene or whatever? In momentul in care romanii o sa realizeze ca se poate trai bine si aici (si daca un cretin de cioban poate, o fi semn ca nu-i imposibil) si n-or sa mai fuga ca lasii la prima inflatie, poate atunci n-o sa ne mai confruntam cu probleme absurde debitate de mintile mici si inecate de grasime ale dragilor nostri lideri. We CAN make a difference … (Ca veni vorba, be careful who you vote for :P)

  8. spreviitor Says:

    1. Galusko, te contrazici: „… we do it in vain as long as we don’t change our leaders.” Si liderii, my dear, cum i schimbi? Nu cumva cu un vot si inca un vot si inca un vot si 50,1% de voturi din astea in favoarea liderilor care ar trebui sa i avem? Daca stai putin sa te gandesti stii de ce nu se mai zice ca e Pamantu’ e plat? Fiindca a zis unu o data. Dupa aceea altul si l-au prajit la shoric nenii din Inchi’. Dupa aceea altul, si altul….and so: the Earth is round, people! Gandeste-te la astfel de exemple si din viata ta si o sa vezi ca faci o MICA greseala cand negi puterea fiecaruia bagat in echipa.
    2. Radule, care ar fi motivatia pentru care ar fi logica o manifestatie antiUE? Is curios, fara a fi sarcastic si a te eticheta. Doar vreau sa stiu ce ai striga tu la o astfel de manifestatie si ce le-ai zice la prieteni ca sa i convingi sa vina cu tine.
    3. Strange dear, juma ai dreptate. Numa’ cateodata tre sa te pui si in locul celor care pleaca. Nu’s de condamnat, asa cum nu e de condamnat nimeni pentru ce face cu viata lui: i treaba lui, el si-o traieste. Si o sa te mire cati, din pacate, nu sunt curiosi sa faca CEVA pentru statul in care s-au nascut. Dar asta si pentru ca, destul de multi ani postrevolutionari, la nenea asta Statul pe care noi ar trebui sa-l ajutam sa fie mai fain la durut la pedala de dansii. Si stii cum e: cand la cineva i se rupe de tine, nici tie nu iti prea face placere compania lui, nu?
    Per ansamblu insa, sunt de acord: a) munca de echipa e o solutie pentru a impune anumite „opinii”, curente de opinie favorabile.
    b) cateodata trebuie sa ne gandim, putzintel macar, si la cei din jurul nostru, la plaiul nostru mioritic :).
    Asa ca sa fim si altruisti si cu initiativa, nu numai tot ce suntem in restul timpului.

  9. ovbiously strange Says:

    Uiti ca Statul pe care-l doare la pedala e format din oameni pe care noi i-am ales. Normal ca n-ar trebui sa vrem toti sa fim ministri sau parlamentari, da`putem face si noi CEVA: sa avem mai multa grija cand ne alegem „Statul”. Pentru ca am vazut `spemii de idioti la care li se parea amuzant sa-l voteze pe Vadim sau mai stiu eu ce bufon, fara sa realizeze ca nu fac decat sa saboteze niste oameni care chiar ar fi fost in stare sa schimbe ceva. Munca in echipa tocmai in asta ar trebui sa conste, in a ne strange toti si ai-i zbura de la conducere pe cei care se cred inca pe vremea lu nea` Nicu. Si pentru asta, revenind la ce am zis in post`ul anterior, e nevoie de o concentratie mai mare de IQ/m2. Daca oricum nu prea avem din ce alege, + ca nu-i nici cine sa aleaga cu cap, o s-o tinem tot asa pan` ne vine acru.
    Sau.. am putea emigra totzi, more room for the hungarians :P

  10. Manifestatie nu inseamna neaparat sa iesi in strada si sa strigi aiurea ca un bezmetic(parerea mea), manifestatiile pot avea si caracter elevat adica intruniri de grupuri, alcatuirea unor memorii adresate orgoliosilor nostri conducatori in care sa fie punctate toate minusurile unei eventuale aderari la UE, pentru ca daca stai stimabile „spreviitor” sa cugeti, nimic bun pentru noi, oamenii de rand, nu ni se arata cu ocazia „integrarii”…totul e in dezechilibru(realitatile interne cu cele externe ale UE)si de ce nu cele interne si cele din rapoartele marilor trimisi ai UE. poate sunt singur, poate sunt mai multi care gandesc la fel ca si mine…..dar eu in UE m-as simti ca si cum as merge la o nunta imbracat in costumul altuia…suntem chiar penibili… parerea mea ;)

  11. O galushk Says:

    „Spreviitor”, ai dreptate, m-am contrazis putin, dar oricum ai lua-o, problema tot nu se rezolva, pentru ca pur si simplu nu ai cu cine sa schimbi oamenii de sus. Sa zicem ca sunt, si sunt intr-adevar, si minti luminate in tara asta care voteaza logic si in favoarea unei vieti mai bune si a unor conditii care sa ne scoata in fata, dar trebuie sa te gandesti si la nenea Iancu din varfu’ muntelui care nu e asa de bine informat si voteaza aiurea pentru ca o vazut pe TVR1 la stirile de la ora 7 ca daca votezi cu Vadim, cum zice si strange, si e numai un exemplu, duci o viata mai buna.
    Sa zicem ca merge sistemul care l-ai zis tu, ca se strange vot cu vot si asa mai departe… Daca stai putin si te gandesti la mentalitatea majoritatii, eu nu cred ca ne adunam intr-o echipa atatea minti luminate cat sa acoperim acel procent…
    Un exemplu iti dau : candideaza Becali, Gigi Becali… gandeste-te cati suporteri are Steaua, ce fel de oameni sunt, si mai apoi cati din ei vor vota cu nenea Jiji…
    Nu condamn pe nimeni, nu judec pe nimeni, dar parerea mea este ca o sa rezolvam ceva in tara asta doar cand se mai schimba modul de gandire al oamenilor, si chestia asta nu reusesti sa o faci peste noapte. And so the shitty situation goes on.

Lasă un răspuns

