De ce acum? De ce asa?

Nu i-am cunoscut niciodata. Si, din pacate, nu voi avea ocazia sa-i cunosc niciodata. Nu stiu daca scriu aceste randuri din obligatie morala fata de cineva sau pur si simplu … scriu …

Este vorba de un accident rutier petrecut ieri in dreptul localitatii clujene Martinesti. Victime: doi dintre cei trei copii ai deputatului Vasile Soporan. Unul avea 28 de ani, celalalt 19. In masina se mai aflau doua persoane, nevasta primului si prietena celui de’al doilea. Cele doua se afla momentan la spital. Mai multe cititi http://www.ziarulclujeanului.ro/nocache/articol/Cluj/Tragedie_%5Cn_familia_Soporan.html

De ce scriu aceste randuri? Inca nu stiu. Si totusi e inevitabila intrebarea: de ce acum? Simt un nod in gat in momentul in care ma gandesc ca unul din ei avea doar 19 ani. In momente ca acestea ne dam seama, poate, de cat de important este sa ne traim viata si oricat de greu ne-ar fi, ne ramane bucuria de a trai. Putine sunt cuvintele care acum mai au vreo insemnatate asupra faptului petrecut. Vinovatul accidentului, soferul Renault’ului a scapat doar cu cateva zgarieturi. Stau si ma intreb „De ce?”. Nu vreau sa sune urat, cum ca ar fi meritat si el aceeasi soarta, dar totusi, „De ce?”. Multe lucruri ni se par a nu fi corecte. De ce le-a dat lor penalty si noua nu? De ce pe mine m-a picat la examen desi stiam mai mult ca Xulescu, pe care l-a trecut? Dar se pare ca viata este lucrul cel mai putin corect cu noi. Si e singura careia nu-i putem cere explicatii.

Inca simt nodul in gat. Desi nu i-am cunoscut, totusi impactul vestii a fost destul de mare. Imi pare rau si stii bine ca sunt alaturi de tine. Aceste cuvinte ii sunt adresate unei persoane care l-a cunoscut pe unul din baieti si care simte intr-adevar pierderea lui. Lumea e mai trista decat a fost acu o zi … si mai fericita decat va fi in viitor. Va rog, in final, nu comentati asupra „utilitatii” acestui post. Lasati ochii sa lunece peste randuri si apasati ALT+F4 daca nu va place.

14 răspunsuri to “De ce acum? De ce asa?”

  1. Cand m-am uitat pe linku ala pe care l-ai pus am fost extrem de…ingrozita. Pe Ioana, prietena tipului mai mic o stiam…Desi ar trebui sa spun o stiu, pentru ca acum ea traieste desi cu o gramada de fracturi. A fost colega cu mine la gradinita, si chiar in scoala generala. Desi nu am fost impreuna in clasa, de mai multe ori veneam acasa impreuna de la scoala. Si l-am cunoscut si pe tip. Si m-a ingrozit asa de tare toata chestia asta…Daca te gandesti, putea fi oricare dintre noi… Poate e un mecanism aleatoriu care alege urmatoarea victima. Nu cred ca merita nici unul dintre ei, ceea ce li s-a intamplat.

    Dumnezeu sa ii odihneasca in pace.

  2. De ce suntem tristi pentru ei?? De ce ne pare rau ca a murit fiul unui deputat, sau senator sau cine stie ce alt datator de promisiuni electorale, de ce ne pare rau ca a murit naiba stie ce vedeta, sau mai stiu eu ce personaje publice??? de ce nu ne pare rau cand boschetarul X moare din cauza degeraturilor?? Degeraturi provocate de faptul ca a fost candva un angajat al primariei sau un biet profesor universitar, ce din pricina coloritului politic a fost demis pe motiv/pretext ca lipseau doua scaune dintr-o sala de curs, ramanae fara loc de munca, familia il paraseste, ststul il arunca in strada si in cele din urma moare din cauza frigului….de ce pentru acesti oameni nu plange nimeni ci doar pentru cei care aveau o viatza publica???{poate nu era cel mai bun exemplu} Fratilor eu cred ca ar trebui sa ne revizuim gandirea si modul de a actiona vizavi de anumite evenimente care au un anume impact la nivelul societatii….sa nu ne para rau ca X si-a rupt unghia cand isi conducea masina de 100.000 de euro, sa ne para rau ca un biet om sarac, tata a 3 copii traieste in cartoane din alocatia copiilor….trebuie sa cugetam….e omeneste sa-ti para rau cand moare cineva….dar e nevoie de o selectie venita din partea constiintei….daca eu as muri, voua nu v-ar parea rau pentru ca sunt un nimeni…dar cand Y isi rupe degetu’ mic toti suntem ingroziti…

  3. radu, eu n-am mai postat niciodata aici dar simt nevoia sa fac o precizare: vlad a scris acest articol pt ca o prietena de-a lui, nu vreau sa precizez cine,care era f buna prietena cu marius(unul dintre baietii decedati).probabil a simtit nevoia sa scrie aceste randuri pt ea, pt ca sufera ca a pierdut un prieten drag…te-ai gandit la asta inainte sa scrii ce ai scris? si pana la urma nu conteaza ca moare fiul unu deputat sau oricine altcineva, e tragic ca au murit 2 persoane nevinovate :(

  4. pe mine ma socheaza astfel de accidente indiferent de persoana implicata… si nu cred ca nu sunt si restu asa. faptul ca x moare degereat nu este deloc mediatizat; de unde sa stiu eu ca a murit? daca as vedea poze in ziar m-ar soca la fel de tare si mi-ar parea la fel de rau. singura diferenta este mediatizarea.

  5. Radu, te intereseaza si pe tine, ca altfel nu stateai sa scrii ce ai scris. Sunt total de acord cu ce au scris Ada si Cucu. Adevarul este ca in fata mortii oamenii isi pierd statutul, Doamna cu Coasa nu sta mai nou nici la bere, dar nici nu te intreaba inainte din ce familie provii, ce venit au mama si tata, ce masina ai, unde esti la facultate si cati prieteni ai , ce planuri de viitor ai si alte chestii de astea. Mai nou Dansa e grabita, te vede, te taxeaza si trece la urmatoru’.
    De mediatizat se mediatizeaza si cazuri banale, care impresioneaza si ele la fel de mult, mai ales ca se atinge un punct atat de sensibil : viata unei persoane, fie ea cunoscuta sau nu.
    Dumnezeu sa ii odihneasca in pace!

  6. Tema „Cine moare bogat si cine moare sarac” NU aici se dezbate. Au zis bine ce au zis Ada, Sandra sau Cucu. N-are rost sa repet. Daca nu ma insel am precizat la final ca discutia in ceea ce priveste *utilitatea* (sau inutilitatea) acestui post NU este deloc binevenita. Ai trecut de la un plan sentimental la unul real si politic. And that’s not right. De ce SUNTEM tristi pentru ei? Pentru ca trebuie sa fii inuman sa nu fii catusi de putin afectat de o astfel de veste mai ales cand ii cunosti. NU e cazul meu, dar cazul meu e discutabil si aia e fix problema mea. Inca o data. Cine e de parere ca acest post nu-si are rostul sau ca de ce am scris fix de ei si nu de altii, sa taca. Sa inchida pagina, va rog. Si ma refer FIX la acest post. End of debate. Nu bag pumnu’n gura la libera exprimare. Dar bunul simtz al fiecaruia dintre noi ar trebui sa inteleaga.

  7. Asa, acum ardeti-ma pe rug pentru ca nu sunt om, pentru ca nu-mi pasa…da ati auzit/citit bine, NU-mi pasa….lumea e facuta din bune si din rele din frumos si din urat, din alb si negru, din DA si NU….Sktes prin postul tau ai spus DA, imi pasa ca nu stiu cine a dat coltzu`….eu am spus NU…mie nu imi pasa. Am spus NU pentru ca e parerea mea, e felul meu de a fi, nu ca am vrut sa fiu eu cel car zice stanga atunci cand toti merg la dreapta…asa ca nu mai puneti foc in cap celor care spun si gandesc altfel decat haita pentru ca in anumite privinte s-ar putea sa aiba dreptate…

  8. Din cate articole am scris, putine (sau poate chiar deloc) au fost cele la care am spus ceva pentru ca ai gandit altfel. Stiu ce inseamna parerea altcuiva si mereu o respect. Insa acest articol l-am scris STRICT dintr-un motiv anume iar acela NU a fost ca altii sa dezbata pe tema „Daca esti sau nu de acord cu mine ca ceea ce s-a intamplat e trist sau nu”. Sau daca e pana acolo si chiar era vorba sa se discute pe aceasta tema, trebuia sa te referi la ceea ce ma intrebam eu: „De ce acum?” Dar deja asta intra la un debate filosofic asupra *destinului* omului samd. Daca din punct de vedere moral tie ti se pare normal sa discuti chestii de genu „mie nu-mi pasa ca or murit, de ce v-ar pasa voua”, fie, te las sa discuti. Dar in acelasi timp sa stii ca cei care au scris dupa tine si care, poate, in continuare vor scrie, au mare dreptate in ceea ce scriu … desigur, din punctul meu de vedere ….

  9. Bla…bla….bla…sterge-mi posturile si gata… mai bine, sterge-le pe toate si ai scapat de polemici inutile… /:|

  10. De ce trebuie sa fii asa de incuiat? Chiar nu tin mortis sa imi explic posturile pentru ca au fost destul de clare. Sfatul meu sincer e sa incerci sa nu mai faci pe victima sau pe neintelesul societatii. Dupa cum ziceam, nu duc politica pumnului in gura la libera exprimare. Daca vroiam sa sterg postul, il stergeam de mult. Faptul ca ai o parere, chiar daca ea nu coincide cu a majoritatii e un lucru cat se poate de normal. Dar sa fii mereu Gica Contra e absurd. De aici incolo e alegerea ta daca acorzi sau nu mai multa atentie la ceea ce se scrie si daca vrei sa intelegi ce inseamna toleranta sau intelegere fata de altii.

    Din punctul meu de vedere, discutia pe aceasta tema pentru mine se termina aici.

  11. :)) merci tinere, merci…iti cam dai cu stangu`n dreptu` eu inteleg ce inseamna toleranta fatza de altii, dar tu nu prea…din start m-ai catalogat drept „incuiat” si „Gica Contra”…unde-i toleranta?? tolerant inseamna a-i lua pe toti asa cum sunt, sa-i accepti nu sa-i cataloghezi, nu?? Si ce daca sunt intr-o oarecare opozitie cu ideile altora…fiecare cu parerea lui, nu?? Nu inseamna ca sunt neintelesul societatii daca nu impartasesc ideile haitei…sau poate ca asa este….intreaba haita….vezi ea ce parere are??… :D
    (am incheiat si eu interventiile mele la acest post…have a nice life….)

  12. matei andrea Says:

    salut…cu intarziere am citit si eu tot de pe aceasta pagina.eu am fost colega cu marius soporan si o stiam si pe ioana prietena acestuia.a fost un coleg si un prieten bun…si niciodata cu fizte sau cum cred multi altii.asa ca nu mai fiti rai daca nici macar nu i cunoasteti si nu ma refer aici doar la marius.putea fi oricine un prieten coleg de al vostru
    am ramas doar cu amintirile…astea niciodata nu vor disparea din inimile noastre
    dumnezeu sa i odihneasca

  13. Dupa cum am si scris, nu l-am cunoscut. Motivu pt care am scris acest articol, l-am mentionat, de asemenea. „Nu mai fiti rai” … nu vorbi la general, avand in vedere ca n-am zis nimic de el … rau. Oricum, Dumnezeu sa-i odihneasca-n pace.

  14. Vad acest blog…dupa…pot sa zic 1 an si jumatate…Frumos din partea voastra ca v-ati gandit sa deschideti o discutie pe aceasta tema…desi poate inutila..dar asa pot sa imi dau seama ca totusi chiar daca habar nu aveti ce inseamna o astefel de experienta..macar pt 2 secunde v-ati pus in situatia mult mediatizata…poate in locul celor care au plecat..sau in locul celor care au ramas…Lumea e rea..judeca..invidiasa chiar…pentru ca erau ‘celebri’ dar cei care i-au conoscut cu adevarat nu cred ca ar avea ce sa reproseze nici unuia dintre ei…oricum…eu nu o sa fac munca de convingere aici…sau sa va opresc sa fiti’rai’…va spun doar ca Dumnezeu e sus..vede si judeca tot!!!!

    Dumnezeu sa ii odihneasca in pace!!!

Lasă un răspuns

