Final ..

Un eveniment la care eu nu am luat parte .. ca personaj principal, activ. E vorba de un alt final, si anume terminarea facultatii. Pana acum am fost doar spectator. De doua ori. Iar cel mai recent a fost ieri. Si se pare ca doar ieri mi-am dat seama de anumite chestii. Sau cel putin am anumite nelamuriri in ceea ce priveste acest _final_.

In primul rand, de ce atunci cand x’ulescu sau y’grecu au ocazia sa vorbeasca la un astfel de eveniment, mereu aleg un discurs pompos, cu cuvinte atent alese care atunci cand vizeaza partea sensibila a auditoriului e prea penibil (cam dur spus) din cauza cliseelor folosite, iar cand se doreste inveselirea chipurilor prezente in sala, lumea rade fortat pentru ca sunt niste glume mult prea mult gandite si fara farmec? Cam lunga intrebarea. Rectific atunci, pentru cei care n-au reusit sa-mi urmareasca ideea: De ce nu poate lumea sa fie ea insasi?

Asadar, am luat parte la o festivitate in care nimic din ceea ce era pe scena, da fapt, nu era asa cum ar fi fost in realitate. Pardon, aproape nimic. Singurele persoane care erau in pielea lor erau studentii. Unii bucurosi ca au terminat, altii tristi ca cei de langa ei sunt bucurosi, atii cu gandul la pizza :D, altii in Japonia, altii in Spania. Apoi nu am mai inteles un lucru: De ce trebuie mentionat FIECARE profesor al FIECAREI catedre, chiar daca (presupun) nu cu toti au facut cursuri sau seminarii? Lector profesor X’ulescu Marginean. Profesor Doctor Melshveg Ion. Stateam si ma intrebam daca nu cumva este si Lector Profesor Doctor Alban? :) Daca ar fi fost, cred ca trebuia mentionat la catedra de ebraica. Cred. Oricum, era doar un gand care sa ma tina treaz in toata plictiseala aia de nume .. pana la strigarea catalogului.

Iar aici a venit intrebarea cruciala: CUM poate sa te cheme Spaniol Fulga? :-| Inuman, jur. Chiar asa sa nu iti dea parintii nici o sansa?! Plus ca nici macar nu cred ca era la sectia de limba spaniola. Cel putin acest nume a amortizat numele de Scuturici care i s-a parut mai amuzant lui Dan. Eu raman la Fulga. Spaniol Fulga. Siiii cam atat fu toata distractia. Plus inca ceva cuvinte in plus spuse de sefa de promotie, dar asta intra la prima categorie, si anume categoria oamenilor falsi de pe acea scena.

Iar acuma vine paragraful concluziilor finale: pai, fratilor, noua care ni-i indrumatoarea de an? (Acuma am auzit si eu ca este asa ceva, asa ca imi intreb colegii de facultate, sa stiu, sa nu mor prost :P ). Apoi, trebuie sa precizez ca o sa-mi fie mila de cei care termina Poli si ISE’ul. Prietenii stiu de ce :) (100sicativa oameni care au terminat ieri = 1h sicateva min. Calculati la 1-2miisiceva oameni = ??h si ?? min. Pregatiti-va sufleteste). Iar in finalul finalului de final, trebuie sa precizez ca toata festivitatea asta mi-a adus aminte de liceu. De terminarea lui, mai exact. Iar comparativ, cel putin pana acum, intr-adevar, liceul NU se compara cu facultatea. Singurele parti bune (ale facultatii) ar fi programul mult mai flexibil si faptul ca nu mai tre’ sa imi pun sandvici in ghiozdan, dimineata. Si exceptand colegii de grupa (+ altii din alte grupe) cu care chiar am ajuns sa ma inteleg bine, in rest chiar m-as putea lipsi de faculta si sa ma intorc la liceu. Dar totusi, cred ca am deviat de la subiectul principal :)

Ah, sa nu uit. Cu toate ca-s la faculta, datorita unor evenimente petrecute recent, chiar am impresia ca-s la gimnaziu, din nou. Grow up ppl. Iar acum, cand recitesc ceea ce am scris, am realizat ca nu exista un „si in al doilea rand”. Oare de ce? Cred ca eu eram in al patrulea rand, de la perete. :P Poate de aia. In fine. In episodul urmator: „Puterea presei”. Cheers.

7 răspunsuri to “Final ..”

  1. Falsitatea intr-un discurs al unui profesor universitar are mai multe explicatii. 1. ca sa-si „apere” si „sublinieze” „statutul” 2. Pura infatuare, sau grandomanie sau cum vreti sa-i ziceti 3. Deprindere profesionala….
    Si eu sunt de parere ca ar treebui sa aiba un discurs normal, sa fie pe intelesor si acelor bunicute venite din Cracacitzii de munte care nu inteleg decat 15-20 de cuvinte din discurs. Numele ciudate m-au urmarit si pe mine in liceu si generala….dar prefer sa ma abtin. Sa te intreb Vlade, ai luat parte la vreo decernare de titlu de Doctor Honoris Causa?? Pai daca nu, atunci iti doresc sa participi, dar cand se decerneaza titlul unui om cu „scoala” si multe alte titluri, sa vezi acolo circul nebunilor….discursuri in latina, in romana si daca ai noroc mai tine si Marga un discurs intr-o limba straina, asa ca sa se dea un pic mare…mai mare decat e…Sau sa mergi la o facultate cu inclinatii umaniste gen Istorie, Filosofie, sa vezi acolo discursuri/cursuri aberante de zici ca-i un catel care se invarte dupa codita….Asa se invarte si cate un prof dupa o idee-doua…Unele cursuri devin de-a dreptul penibile…

  2. Dupa parerea mea sunt doua motive:
    1. Un copil de 10 ani se va lua mereu de ala de 5, ca el e mai ‘trecut prin viata’ si face ce i-au facut altii lui. Asta imi aminteste de experimentul cu cimpanzei.
    2. Dupa aprox. 50 de ani se cam da in mintea copiilor. Ca sa citez dintr-un film: „Most of us leave this world the same way we entered : kicking and screaming”.
    Concluzie – hai sa deghizam nesiguranta in snobism deghizat in eruditie :)

  3. In final, oricare ar fi, totusi, motivele, eu personal nu-i suport. Cel mai ‘indicat’ e sa fii tu insuti. Falsitatea nu-si are locu nici macar aici.

  4. Duminica , ora 11 , Sala Sporturilor… terminare ISE :|
    Cred k numai Cel de Sus stie cum am rezistat. Intrarea spre Sala blocata, cam 3000 d masini dintre care 200 cu nr d Cluj :|. Intr’un final imi las masina in manastur :)). Intram in sala … plin de parca era cenaclul Flacara:) Ajung s prind un loc intr’un final si incep s ascult cele mai sus mentionate de vlad. Dupa primele 20 d min ( multumesc oli pt k m’ai informat) imi era uda camasa d parca atunci am luat’o din masina de spalat . Decanul, deCANA :)) , decanul de suflet( cine dreq stia si d asta k exista) speechuri peste citate peste proverbe si bancuri cu umor englez in ele…iar momentul culminant… acest decan d suflet scoate din sacou vreo 60 d coli A4…:(( m’am ridicat si am vrut s plec…avea un rezumat de 2 pagini… realizat cu DEX-u’.Pentru ca speechul sau s fie cel mai pompos a tinut s termine in urmatorul mod:” Sunteti cea mai buna generatie….bla bla bla ” ( de parca mai termina si altcineva in afara de ei-HILAR-) acestea fiind spuse… sintagma care ar caracteriza ”show-ul” ar fi:penibila ipocrizie…
    P.S. Timp aproximativ pierdut din viata 3 ore 25 min.

  5. Eu sigur plecam. Mersi de exemplu, in mare sa stie lumea la ce sa se astepte pe viitor .. poate e un motiv in plus sa nu fie tristi cei care mai raman (din greseala) un an :P Amana chinul .. :)

  6. Adevaru e ca … , parerea mea :)

  7. Pai in cazul asta cred ca am sa lipsesc de la absolvirea mea…:)

Lasă un răspuns

