Ghiveci

Ploua. Again. Noroc ca unii si-au folosit creierul si la altceva decat la a-si da seama cum sa mance cu furculita, si au inventat umbrela. Am luat umbrela si m-am dus sa-mi iau un Pepsi ca ramasesem fara. Printre alte ganduri si gandulete, ma gandeam ce poate fi in cantitate mai mare decat ploaia si sa faca pagube mai mari decat o furtuna. Se pare ca am inceput sa comunic din ce in ce mai bine cu Mama Natura (nu aia de la Antena1), iar raspunsul a venit destul de prompt.

La magazinul de unde imi fac je cumparaturile nocturne (un non-stop cu servire la geam, dupa ora 9), si-a facut aparitia raspunsul meu. A luat forma unui tip. Acesta striga la saracu mosh care vinde acolo, ca el e obligat sa dea rest! Bun, n-am inteles de la inceput totusi, care-i motivul pentru care se cearta. Dupa 5 minute de stat de-am pixu in ploaie, am prins ideea finala. Tipu avea o bancnota de 50RON (nu stiu daca mai avea si altele mai mici, desi nu m-ar fi mirat), si el vroia sa cumpere un pachet de tigari. 2 minute i-a explicat mosu ca NU are bani sa ii dea rest. El o tinea pe a lui, sus si tare, cum ca el e obligat sa dea rest, indiferent de valoarea bancnotei. Ok. Aici sunt de acord, ca m-am cam saturat si eu sa primesc eugenii in loc de bani. Dar mosu pur si simplu nu avea bani sa ii dea rest. Adica daca ar fi adunat toti banii care-i avea in casa si ii dadea rest, ramanea fara nici un ban marunt si doar cu o hartie de 50. Si de unde mai dadea el rest la altii, avand in vedere ca nu mai sunt alte magazine deschise prin zona, exceptand o bomba in care se bea rachiu ieftin si care m-as mira sa aiba venituri mai mari de 50RON/zi?

Fiind maestru in prostie (presupun) tipu a insistat pe ideea lui. Ba mai mult, a cerut sa fie sunat patronu (il cunostea) si ca el vrea sa discute cu patronu. Si sa-l dea afara pe mos. Like .. wtf? Intre timp, s-a format coada. N-a mai durat mult pana a inceptu sa-l injure pe mos. Cireasa de pe tortul prostiei. Mai lipsea sa sparga geamul sa-l ia pe mos la bataie. Eniuei. Intr-un final s-a chinuit mosu si a scos rest, cumva-cumva. Si da, ramasese fara prea multi marunti. Stau si ma gandesc, daca ar ploua cu oameni ca respectivu, ce s-ar intampla?

 

In fine, nu (neaparat) asta e ideea postului. Tot mai des vad oameni prosti sau egoisti in jurul meu. Iar asta nu e neaparat ceva nou. Dar sunt oameni de la care nu m-as fi asteptat. Nu-s deloc perfect, si mai fac si eu cate-o prostie (una o regret si acum .. pe jumate .. daca as avea totusi un Audi sau un BMW, cred ca as regreta in totalitate :) .. but this is a whole different story), dar unii exceleaza la acest capitol cu nerusinare. N-are rost sa dau exemple. De fapt, nici nu vreau sa dau exemple. Ma intreb doar ce s-ar putea face la nastere pentru a evita astfel de persoane? :) Lasand gluma proasta la o parte, am realizat ca prostia si egoismul par a fi cele mai mari defecte ale omului. Repet, par a fi. Nu zic ca ar trebui sa fim toti cate-o Maria Tereza. Nu zic ca ar trebui neaparat sa hranim populatia lumii, din camara noastra, iar noi sa murim de foame. Dar nici nu-s de acord cand fiecare traieste, lucreaza si respira doar pentru el. Tot mai des intalnesc persoane care uita repede cu ce i-ai ajutat sau ce ai insemnat pentru ei/ele, ea/el. Iar cand se intampla, din greseala, sa mai dea un semn, sa te mai ajute cu ceva, au pretentia sa uiti tot ce n-au facut pana in acel moment. Se supara daca ii critici, desi nici atata atentie n-ar merita din partea ta.

Ceea ce zic e valabil atat in caz general, cat si caz particular. Cine se simte, un punct rosu din partea mea. Dar atat. Cine nu, trist. Pragul de sus al usii o sa va loveasca atunci cand nici nu va asteptati. Nu sunt nici filoZof, nici profesor, nici batran trecut prin viata. Dar atata am invatat si eu pana acum. Si cel mai bine e sa inveti din greselile altora.

Facand o mica referire la postul anterior, la profilul pe care l-a „recomandat” Biz, am observat ca la dom’shoara ii place sa „chiuleasca”. Bravo tanti. Nu vreau sa fiu ipocrit, pentru ca si eu am chiulit in liceu destul. Da’ asta, pe mine, cel putin, nu m-a afectat deloc pe „plan intelectual”. In schimb am ajuns la concluzia ca, pe cand noi nu mai stim unde sa chiulim, altii n-au unde invata, desi si-ar dori asta. Pe cand noi facem mofturi ca nu vrem sa ne luam haine din piata Marasti (nu e cazul meu :P), altii n-au ce imbraca, iar o bluza mai „uncool” de la un second, le-ar fi bine-venita. Pe cand noi facem figuri ca nu ne place carnea din farfurie ca are zgarciuri sau e prea prajita, altii isi simt stomacul lipit de coloana iar vantul ce bate la ei in stomac e mai singuratic ca cel din Vestul Salbatic. Iar toate astea se datoreaza prostiei si egoismului uman.

De ce prostie? Pentru ca eu nu pot numi altcumva ceea ce se intampla in lumea asta. In timp ce copii din Africa mor pe capete de cine stie ce boli de care noi inca nu am auzit, lumea e mai preocupata sa descopere tehnologia de a face oua patrate, lebenita fara samburi sau are impresia ca e mai importanta masina pe care o conduc IDIOTZII de politicieni din .ro sau din lume. De ce egoism? Pentru ca e fiecare pentru el insusi. Unii au impresia ca nu se poate schimba nimic. Si gresesc. Argumentele cu care ei vin si aceasta impresie se refera de fapt la ideea ca nu SE VA schimba nimic. De putut, se poate. Doar sa vrei. Unu, doi .. trei .. si sa realizezi ca daca aia trei au putut schimba viata a trei copii, de ce nu ar putea 100 de milioane de oameni sa schimbe viata a 100 de milioane de copii? De fapt, nici nu e nevoie de 100 de milioane de oameni. E nevoie de un buget alocat pentru un razboi fara sens. Intr-un post mai vechi am facut referire la o suma (456 miliarde $) care reprezenta costurile razboiului din Irak, de la inceput pana in septembrie, anul acesta. Vreti sa stiti ce se putea face cu ei? Se putea hrani si educa TOATA populatia saraca a LUMII timp de 5 ani. Iar daca s-ar fi continuat in felul acesta pana in 2015, populatia saraca a lumii n-ar mai fi existat. Iar asta nu inseamna ca ar fi fost rasi de pe fata Pamantului. Ci ar fi fost educata, hranita si „ridicata” la nivelul „mediu” pe scara sociala. Deci se poate. Numa sa vreti!

Gata, nu ma mai intind. Am cam facut un ghiveci din postul asta. Iar acu’ nici nu stiu ce titlu sa ii pun. In fine, va sfatuiesc pe toti sa ganditi bine inainte sa spuneti „nu se poate”. Sa invatati sa fiti mai putin egoisti. Macar cu cel mai bun sau cea mai buna prietena. Si nu in ultimul rand, sa nu va uitati la „Premonition”. :) Cheers

Un răspuns to “Ghiveci”

  1. Finaly, a post worth reading :) (no offence, me just sincere)

Lasă un răspuns

