Trust

Big word. Big impact. Si asa mai departe. Ideea principala e ca, de fapt, cuvantul nu reprezinta nimic. Sentimentul in sine si ideea de a avea incredere in cineva este mama si tata unei relatii de prietenie, amicitie, colegialitate samd. Am o serie de ganduri .. nu stiu daca sunt intrebari asupra acestui subiect sau daca sunt lucruri concrete, pareri de-ale mele, batute in cuie si cimentate pe veci.
Am observat in ultimii ani (de cand mi-a crescut capacitatea creierului, deci rezulta ca gandesc), ca multa lume evita sa aiba o deplina incredere in una sau mai multe persoane. Intr-un fel ii inteleg. De ce? Pentru ca omul are tendinta sa se protejeze. Asa ca atunci cand are ceva pe suflet sau in gand, nu impartaseste cu amicii lui sau cu prietena, tocmai pentru a se feri mai tarziu de eventuale expuneri .. pentru ca nah, nu toate prieteniile dureaza la nesfarsit. Si nu stii niciodata cand cineva isi baga picioru-n intimitatea ta si te arde unde te poate durea mai tare. So, o putem numi legitima aparare si atunci e de inteles de ce unii actioneaza astfel. Pe de alta parte, astfel de persoane sunt un bun tipar pentru nebunul cu acte in regula. Din propria-mi experienta (si a altora), am ajuns la concluzia ca orice te deranjeaza, orice te macina, merita spus .. pentru ca te simti muuuuuult mai bine. Just like when you eat a pizza (intelegeti voi subtilitatea).
Cati dintre voi aveti pe cineva in care aveti incredere deplina? (nu spuneti mama si tata ca ma supar :P) Cei care nu au, ii rog sa se inscrie pe viitor pentru obtinerea liniei rosii pe buletin. Pe restu ii intreb: ce v-a facut sa aveti incredere in persoanele respective? Din punctul meu de vedere, increderea e ceva ce se incredinteaza numai unor persoane .. si anume, celor care merita. Cum stiti care merita, depinde de voi. Personal sunt adeptul faptelor si nu vorbelor. Prefer sa-mi demonstreze cineva ce zice, decat sa il cred pe cuvant. Desi, exista si exceptii (la mine sunt putine .. dar sunt!). Boon. Dar daca sunteti cei carora li se acorda incredere? Cum tratati situatia? (ma simt ca la psiholog) Oricum ati trata asa ceva, ideea-i ca daca NU poti sa-ti tii gura sau nu ai nevoie de o astfel de … „responsabilitate” pe umeri, e mai bine sa ii zici din timp persoanei, pana nu dai chix.
Ultimul meu gand e: ce simtiti atunci cand cineva in care aveti incredere .. nu are incredere in voi? Cand demonstrezi ca poate sa aiba incredere in tine .. si totusi ceva il trage in spate pe respectivul. Sa fie iarasi frica/teama de expunere? Hmmm, nu se potriveste situatia. Cu totii ne speriem si la toti ne este frica. De fulgere, de ace, de gandaci mici si negri, de baba dubasha de la 3, samd. Dar cine se sperie de o ploaie de vara? De ceva ce poate sa semene la inceput a furtuna, dar in esenta e total altceva, total opusul? .. Eu prefer sa cred ca nu exista astfel de persoane, desi de-a lungul timpului i-am intalnit ..
Well, poate am deviat de la subiect. Sau nu? Poate am scos ceva prea inteligent sau prea absurd in randurile astea. Alegeti voi, eu plec. Nu trageti concluzii stupide de ce am scris asta. E doar un gand si e o problema pe care am vazut-o la multi. Sunt curios altii cum vad ideea de incredere .. sa vad unde au gresit altii sau unde nu. Biz, don’t tag this post lame, or I’m gonna kick ya law ass :). Si dupa cum ziceau cei de la Guns (sa las si eu ceva inteligent p’aici): All we need is just a little patience …
15 răspunsuri to “Trust”

  1. Eu nu am atata incredere in mine cat am in unii prieteni. Desi sunt cam putini ce’i drept, am multa incredere in ei si incerc sa’i tin aproape.

    P.S. Inca ma mai doare in cot :))

  2. ai dreptate…e mai greu mai nou sa ai incredere in anumite persoane. eu numar persoanele in care am incredere deplina pe degetele de la o mana.repet, deplina. dar asta nu inseamna ca daca eu nu ma arunc head-first, nu pot altii avea incredere in mine. fiecare cum crede si in cine crede :) si daca altii au retineri, inseamna ca si ei s-au ars de cateva ori si nu le e asa de usor sa se dezvaluie. cand stiu ca cineva are incredere in mine imi asum responsabilitatea care vine bagaj cu modelu` si-mi vad de ale mele :D toate astea le inveti cu timpul, pt ca dupa cum bine stii si tu, cum te f*t prietenii, nu te f*te nimeni. scuzati cenzura.
    have a nice day! :D

  3. Ma mira ca putini au avut ceva de zis .. cu toate astea, am sa incerc sa nu judec .. desi presupuneri am o mie :)

  4. „Trust” big word si foarte relativ.
    Indiferent de situatzie increderea deplina poate exista dar nu va fi constanta… iar neincrederea la fel… totul depinde de alegerea fiecaruia :). Unii spun ca trebuie sa te intrebi: merita sau nu merita acea pers increderea ta? eu cred ca e greshita intrebarea…eu am alta: eshti dispus sa rishti sau nu sa acorzi incredere? Ptr ca, normal, in functie de orice alegere ai face te gandeshti la consecintze.Parerea mea, e ca suntem oameni, nu robotzi, nu ne putem controla tot timpul, si suntem predispushi la gresheli => less trust… nah… deci… oricum ai privi problema nu are o solutzie are o infinitate de solutii si de posibilitati…

  5. Cred ca parerea ca suntem oameni, o impartasim toti :D .. in ceea ce priveste controlul .. cu atat mai mult ca suntem oameni, nu animale, avem posibilitatea sa ne controlam. Ca gresim? Aia deja tine de alegeri si nu de control. Greseli => less trust? O alta calitate de a fi om o reprezinta iertarea .. iar cand ierti, uiti. So .. ponderea increderii in acest moment n-ar trebui sa scada. En fin, discutia se poate duce mult mai departe .. eu vroiam pareri de la fiecare .. multumesc celor care au zis ce au crezut .. pentru restu ma abtin :)

  6. :) ca sa poti sa faci o alegere… ii nevoie sa-ti controlezi impulsurile… si sa cugeti inainte… nu ne putem controla tot timpul… avem posibilitatea, asta e altceva… si daca ajungem sa facem gresheli… unele se iarta si poate se si uita, iar altele…
    Prin „gresheli” ma refer la calcarea principiilor pe care ii fondata increderea(ghesheli =>less trust).

  7. Nu am incredere in nimeni…in afara de parintzi..in rest..nici vorba de incredere…fiecare ascunde ceva, asa ca din start nu poti avea incredere in nimeni…sooo…trust no one…and for fuck`s sake…don`t aver trust a fart…;)

  8. Tanti Flavia Says:

    Uf…e foarte nashpa. Probabil sunt eu mai prostuta si arunc cu increderea in dreapta si in stanga, si chiar daca am suferit pe urma nu am remuscari foarte mari. Te simti mai bine cand ai incredere decat atunci cand esti mereu suspicios de toata lumea.

    Si cel mai tare doare cand lumea, in ciuda eforturilor tale mari, nu are incredere in tine. Si oarecum stii ca meriti. Asa ca eu spun ca mi se par nashpa persoanele care nu reusesc sa aiba incredere in nimeni, pentru ca ei sunt cei care ranesc mai mult persoanele care chiar sunt demne de incredere.

  9. Tanti Flavia, cand o viata…de fapt 20 de ani tooooot ai incredere in dreapta si in stanga si toti se dovedesc a fi niste mincinosi si niste prefacuti manipulatori, ipohondri si egocentristi…iti cam piere cheful sa ai incredere in oricine…;) trust me, sunt calit…chiar prea calit….

  10. Inca n-am trait 100 de ani sa zic ca m-am calit in ale increderii .. dar am ajuns intr-un punct in care sa fiu convins ca lumea nu e numai o prefacatorie. Oricum, daca e sa o luam din toate unghiurile, si noi suntem niste prefacuti si ipocriti intr-un anumit punct al vietii .. si din anumite motive :)

  11. Da..omul e facut sa fie egoist. Si tu esti, si eu sunt….Dar exista si anumite momente in care ai nevoie sa ai incredere in lume si lumea are nevoie sa ai incredere in ea. E asa de simplu.

    Chiar nu ai incredere in nimeni? Wow Radu M. You must be such a lonely person… Trist…

  12. Tanti Flavia…I am…si e al naibii de bine…trust me…:))…eheheee…paradox..:))

  13. Pai nah…tu cu tine…asta face? tu singur! Poate o sa vina momentu cand o sa iti dai seama. Sau daca nu… ghinion. O sa ai in minus experiente de viata. Si atunci poti sa spui ca ai trait?

  14. Biologic am trait, traiesc si voi trai…Poate veni-va si acea zi…insa nu o astept cu nerabdare..:):)
    In fine…subiectul nu sunt eu..ci…textul lui Sktes…:D

  15. Ma bucur ca exista in viata mea cateva pers. in care sa am incredere. In general am incredere in toti din start, pana la proba contrarie. :d

Lasă un răspuns

