Petitie pentru ce?

Am citit ceva legat de o petitie a fumatorilor .. pe blogul Ap35. Am citit si eu sa vad despre ce e vorba .. dar tot nu m-am lamurit pana acuma. Pentru ce e petitia? Ce anume sa se stopeze? Discriminarea fumatorului? Sincer nu prea vad cum e discriminat acesta. Faptul ca au aparut spatii pentru nefumatori e o discriminare? Sau ca au aparut pe pachetele de tigari mesaje scrise cu litere mai mari decat de obicei? Chiar sunt curios de o descriere mai clara in ceea ce priveste aceasta petitie. Am ajuns sa pot sa beau o bere numa acasa sau intr-o cofetarie din cauza fumului din jurul meu si tot fumatorii sunt cei care se plang? Ma bucur ca sunteti constienti de faptul ca fumul vostru dauneaza sanatatii voastre .. dar multi nu inteleg cat de mult ii afecteaza pe restu din jur, nefumatori. De aceea mai vad cativa cu durere-n fund in zona „Nefumatori” si cu o tigara in mana.
P.S.: Fac pariu ca jumate din cei care au semnat petitia habar n-au la ce se refera. Au facut-o doar ca sunt fumatori. Si uite asa sentimentul de turma se raspandeste pretutindeni .. pana la urmatoarea aberatie pe blogul meu, va spun meeeee .. (stiti voi continuarea).
20 răspunsuri to “Petitie pentru ce?”

  1. De la anu` vor sa interzica total fumatu` in locurile publice, la aia se refera. Multumim de semnatura :P

  2. noh, ca I missread, mi s-o parut ca ai zis ca ai semnat :P retrag multumirile :D

  3. butterfly Says:

    Cine a initziat acest zvon legat de fumatul in locurile publice?
    Get real!
    Smoker categories : cei care realizeaza efectele fumatului si care sustin ca e „singura lor placere” :| , cei care deasemenea realizeaza dar se lamenteaza ca e prea greu sa renuntze, care ajung sa se planga de prea mult fum in locurile publice si totusi isi mai aprind o tzigara :| , dar cel mai rau, cei care stiu ca pot sa se lase de fumat si totusi they don’t give a damn and they blow the smoke in our nonsmokers nose, poate mai sunt categorii oricum nu e una mai „breaza” ca alta.
    Din cauza fumatorilor si a smog-ului de toxine pe care-l emana am ajuns sa stau intr-un local timp record de 1 ora si 30 de min(simptome: dureri de cap, dureri oculare, lacrimare, usturime, tuse, dificultati in respirare, ametzeala etc.). Sunt prea multi din prietenii mei care fumeaza ca sa pot sa spun ca exista posibilitatea sa ma asez la o masa de nefumatori, langa o toaleta, sau intr-un coltz intunecat, sau la singura masa unde nu e permis fumatul si e ocupata de FUMATORI. No offense to all my smoker friends dar sunt curioasa daca va place cand ajungetzi acasa si mirositi ca nishte scrumiere… ma opresc aici.
    E stupida ideea pentru care voi faceti petitzie, asa ceva nu se va intampla, not as long as i’m alive, which might not be as long as i though because of these smokers(joke.. haha…bad joke i know), pentru ca exista sentimentul de turma, that sktes mentioned, caracteristic to ppl who can not find their own way and they find themselves living by random „borrowed” guidelines through life.
    Sunt revoltata pentru ca am 2 mari exemple in familie are au reushit dupa ani de zile sa se lase de fumat, decizia a fost luata exact la limita. Nu comentez mai mult. QUIT smoking, or at least smoke 2 instead of 20 cigarettes when you are in a public place or around ppl who what to live longer.

  4. Hai cu inca doua canistre de romgleza..

  5. mdeeeeaaah tipic.
    ma abtin de la alte comentarii.

  6. Tipic pentru ce? :) I love ppl with good arguments .. eniuei .. Ralu, ma mir ca totusi, pentru o clipa, ai crezut ca-s in stare sa semnez o petitie pro-fumatori : ))

  7. Credeam ca ai semnat o petitie anti-discriminare, e o diferenta :P Pt ca pana la urma e democratie (am voie sa ma afum daca vreau), tigarile se vand LAGAL la orice colt de strada si nu mi se pare normal ca daca vreau sa ies la o cafea/bere in oras, sa trebuiasca sa ies afara`n vant si ploaie sa-mi fumez tigara. Ce se cere de fapt in petitia aia e amenajarea de locuri speciale pt fumatori si nefumatori (ex:baruri, restaurante, whatever). Poate daca te uiti asa la problema, n-o sa ti se mai para ciudat sa semnezi o petitie pt respectarea unor drepturi…Who knows, beer might be next, what will u do then? :D

  8. *legal. dammit :P

  9. ti-am raspuns deja.. desi preferam sa ma abtin de la comentarii, dar nu te-a putut abtine sa ma iei la intrebari. tipic e „razboiul” asta sau cum vrei sa-l numesti. cat timp nu e ilegal, fumatorii vor continua sa iti rupa cate-o zi din viata.. =)))
    ce comic :p

  10. te-ai **** :p

  11. vlad draga… observi cam cate campanii se duc in acest moment impotriva fumatului, deci implicit impotriva fumatorilor?
    Le scumpesc in fiecare saptamana iar acuma o sa puna imagini pe pachet cu dferite persoane sau organe „afumate”.
    De ce nu se face campanie agresiva impotriva alcoolului. Cate familii se destrama fiindca un parinte este betiv… sau cati isi dau in cap dupa in pahar…
    Fiecare fumator e mai mult sau mai putin constient de ceea ce a semnat, cine a semnat.
    Eu am semnat fiindca sper sa se ajunga la stadiul de a anula legea cu interzicerea fumatului in locurile publice, nu de alta … dar nu se va respecta… credeti ca nu se fumeaza acuma in tren?… think again… legile in Romania sunt facute pt a fi incalcate… asta e placerea romanului…

  12. Futurologu' de serviciu Says:

    Subscriu la ce a zis Sword in ceea ce priveste alcoolul. Ar trebui sa existe o campanie mult mai puternica impotriva alcoolului. Nu e suficient sa se zica „Alcoolul trebuie consumat cu moderatie”. De parca un alcoolic o sa fie impresionat de asta. Ar trebui sa se faca un studiu comparativ: efecte fumat, efecte alcool si in consecinta sa fie magnitudinea campaniilor impotriva acestor vicii.
    Nici mie nu imi place afumatura din baruri si intr-o anumita masura de aceea imi displace sa ies. Fumatul este si acesta un sport nasol, iar restrictionarea acestuia nu mi se pare un abuz. Totusi, e necesar sa se ajunga la un anumit echilibru, pentru ca restrangerile impotriva fumatorilor sa nu fie exagerate (like, nu mai am unde iesi fiindca nu pot fuma).

  13. Sword, inca nimeni nu a murit de cancer la plamani din cauza alcoolului..:)):)):)) Glumeam, sunt total impotriva fumatului in locurile publice…

  14. Pe voi inca nu va vaneaza nimeni cu galeata cu vopsea ca pe aia cu haine din blana de porc :) (de animale, nah). Oricum, dupa cum am si scris, nu am inteles EXACT la ce se refera respectiva petitie pentru ca nu era (pt mine, nah), atat de precisa. Plus ca, avand in vedere ca multi fumatori isi baga tigarile si in spatiul destinat nefumatorilor, nu prea as vedea chestia asta cu discriminarea. Ralu, petitie pentru bere nu cred ca a fi .. sa fim seriosi, la ce alcool este pe piatza in ziua de azi, berea e ca apa de la robinet. Enihu .. om vedea ..

  15. Cum ziceam mai devreme, petitia aia e o reactie la legea care prevede ca, de la anu`, n-o sa mai putem fuma decat … eventual acasa. De la discriminare impotriva nefumatorilor se trece in cealalta extrema, desi s-ar putea foarte usor gasi solutii care sa impace pe toata lumea. Exemplul cu berea era… doar un exemplu, I thought you`d relate to that :P

  16. Orice lege ar fi, stii bine ca nimeni nu o va respecta. Asa cum am zis .. exista fumatori la .. nefumatori. Aia nu-i discriminare, ci e lipsa de bun-simtz. Nu as fi nici eu ok cu o astfel de lege .. dar tot sustin ideea de a fi locuri speciale pentru fumatori si nefumatori, si mai mult de atata .. sa fie si respectate aceste locuri. La exemplu cu berea, ti-am raspuns in aceeasi nota .. stupid :) dar adevarat.

  17. Fumatorii de la nefumatori ar trebui arsi bine la buzunar, that would be fair. Da` legea aia e discriminatorie, recunoaste :D

  18. butterfly Says:

    Am aflat ca se intentioneaza sa se impuna anumite reguli: pentru restaurante cu o capacitate de peste 100 de locuri vor fii ca si pana acum spatii ptr fumatori si nefumatori.. iar pentru localurile mai mici… adica <100 de locuri se pune urmatoarea restrictie: ori e strict ptr fumatori, ori e strict tr nefumatori.Ori e alba ori e neagra.. Nu stiu cat de eficienta e solutia asta si daca pot localurile sa faca decizia asta avand in vedere la cat de populate sunt de fumatori… complicat… si solutiile pentru conflictul asta sunt costisitoare din multe puncte de vedere.

  19. mie imi place sa semnez petitzii:X [nu conteaza pt ce…nu am mai semnat de mult, bine k mi-ai adus aminte.ms]

  20. O petitie anti-fumatorii de tigari fara filtru ?

Lasă un răspuns

