Despre „blogãrealã” si alte inepTZii

Titlul e in spiritul articolului precedent …

Vin si eu cu scuzele de rigoare pentru ineficienta mea pe blog (nu stiu daca intereseaza pe cineva): am avut sesiunea-n spinare si mi-a luat ceva timp sa ma scap de ea. Si atat. Ah. Si lenea. Asa. Despre ce vreau sa scriu acuma, nu stiu nici eu exact. Cert e ca, mai nou, cand vreau sa pun un nou post pe blog, o fac, deoarece cu 5 minute inainte am pierdut nitel vremea sa citesc alte blog-uri si sa ma lamuresc, totusi, ce ar trebui sa contina un blog pentru a fi citit (adica ce anume vrea lumea sa gaseasca pe un blog si nu gaseste la TV). Nu stiu daca m-am lamurit neaparat, dar continutul unor blog-uri „de succes” ma cam lasa cu gura casca, luand in considerare ca ACEL continut atrage atata popor la ei pe blog. Sau sa fie persoana din spatele monitorului care atrage atata popor? Presupun ca in cazul „vedetelor TV”, varianta a 2-a este mai plauzibila.

Ca o descriere scurta la ce am citit eu pana acuma pe „blog-urile de succes”, totul se rezuma la cine-i mai tare-n rating si in vizitatori unici si in dracu’ lacu’. Dupa parerea mea, toata aceasta „societate” numita simbo(l)(u)ic, „blogosfera”, se aseamana cu o „curtea scolii”. De ce? Pentru ca „certurile” (nici nu stiu cum sa numesc aceste mici dispute intre domnii respectivi) sunt mai mult decat puerile, iar continutul blog-ului in sine se rezuma intr-o foarte mare masura la articole formate in proportie de 80% din citate de pe anumite site-uri, iar restul de 20% este intr-adevar continut original, un comentariu atasat acelui citat, dar de cele mai multe ori foarte .. stupid. In continuare imi sustin parerea cum ca, un blog care sa merite atentia si sa fie intr-adevar „de calitate” ar trebui sa aiba in continutul sau macar 50-60% continut original.

Altfel, acel blog, se rezuma practic la un site care are in continut mici bucati din alte site-uri. Delir, nu? Asadar, lumea se pare ca si pe internet pune accentul pe „senzational” si prost gust, lasand in umbra creativitatea, originalitatea si lucrurile care merita atentia si interesul nostru (nu o spun ca si cum ar fi o surpiza, desigur). Nu vreau sa dau nume sau exemple de blog-uri pe care le consider bune sau proaste, pentru ca nu vreau sa fac reclama nimanui (nu chiar nimanui; vedeti categoria „Lost & Found Blogs” :P). Dar va puteti da usor seama despre cine vorbesc, urmarind in gura televizorului o emisiune anume sau sa cautati blog-urile „de succes” din .ro (cred ca am fost prea subtil).

In concluzie, copii ai internetului si cine naiba vrea sa nasca un blog si sa ajunga sa faca bani din reclamele erotice atasate in dreapta blog-ului (sau stanga, unde va place), luati in considerare urmatoarele aspecte:

  • post-urile voastre NU trebuie sa contina mai mult de 8-10 linii cu continut original (adica niste propozitii/fraze scrise de la voi putere);
  • daca reusiti sa va gasiti, in lumea televiziunii, o persoana de care sa va luati, NU ezitati; asta aduce automat succes si o sa va cunoasca toti OTV-istii, prOTV-istii si restul TV-istilor, din zvonuri doar;
  • desigur, blog-ul vostru trebuie sa contina post-uri gen: poza + comentariu de maxim 1 rand (se procedeaza la fel si cu un video); sau la alegere se poate si numa poza sau video fara comentariu (iar aici subliniez faptul ca intr-o serie de 10 post-uri consecutive, aceste postPoze sau postVideo trebuie sa se regaseasca in cel putin 5 dintre ele, altfel nu aveti succesul garantat);
  • toti sunt prosti, tu ai intotdeauna dreptate; daca cineva se ia de viata ta (adica de blog-ul tau) si tu ramai fara vreun argument valid, intotdeauna „esti un n00b” sau „esti un prost” te va scoate din belea; de ce? pentru ca esti printre cei mai tari din blogosfera, iar acest statut iti da un aer superior.

Ar mai fi si altele, presupun, dar eu nu le-am dibuit chiar pe toate. Pentru informatii suplimentare, contactati medicul sau v(r)acii blogosferei.

P.S.: Acest post este scris ca o sincera reactie la ceea ce inseamna (sau presupun ca inseamna) „cei mai buni in blogosfera”. Cei care se simt cu musca pe caciula, n-au decat sa-si dea cu parerea, desi nu stiu cine-si pierde vremea cu un „blogerash” ;). Daca nu se simte nimeni, foarte bine. Mai putina bataie de cap si o concluzie mai clara din partea mea.

9 răspunsuri to “Despre „blogãrealã” si alte inepTZii”

  1. Futurologu' Says:

    Ba frate, ce ta iei da blogu’ meu? Ca sh mandelu are videiouri sh text de-o linie. Adika io mi-s prost? Ai da grija! Ca trimit pretenarii sa iti sparga blogu’.

  2. Ma refeream la primii din frunce, nu la primi din coada :P

  3. O sa incep cu fraza aia care te face direct idiot si fara opinie: Ai dreptate. Este greu sa ai un continut original si sa mai faci si audienta – adica nu este la indemana oricui. Din pacate, blogul meu se incadreaza chiar in profilul tau – ala cu aspectele negative. La fel ca in tv – asta cere lumea( uita-te la succesul Ptzipoanca si Cocalari sau care or mai fi). Are loc so o otvizarea a blogurilor. Deh…. publicul.

  4. N-am nimic impotriva celor care au un astfel de blog. Oful meu, sa zic asa, are legatura cu cei care au un astfel de blog si se cred cei mai tari dintre cei mai tari. Si se lauda cu ceva ce nu ar trebui sa se laude. Dupa cum am spus, se pune prea putin accent pe original in ziua de azi. Si exact asta e si problema cu televiziunile. Nu am nimic cu omul care stie sa faca bani sau sa-si faca reclama pe prostia altora (prin asta ma refer la ce ziceai tu, cu „asta cere lumea”; cel mai clar exemplu e OTV-ul; prost gust, putin spus, dar reclama din plin, iar postul se tine tare, inca). Bravo omului respectiv, se stie descurca. Dar asta nu-i da dreptul sa-i faca pe altii prosti, din start, doar ca asa vrea el.

    Asadar, arat cu degetul pe cei care se cred net superiori tuturor muritorilor de rand, dar aduc pe masa nimicuri. Si toate ca toate, evit sa-i fac prosti, pentru ca nu-s. Sunt ingamfati. Minim. In fine, iar ma lungesc :). Ai dreptate in ceea ce ai zis. E realitatea. Dar e bine cateodata sa mai si modificam unele bug-uri. Sau macar sa incercam.

  5. Cand n-ai accesari sau rating vorbesti despre ”cine-i cel mai vechi nene”.

  6. daca nu puneai P.S.-ala erai exact ce ai scris mai sus tu ;)
    Fiecare isi face blogul cum vrea, si fiecare citeste ce vrea
    Traiesti in Romania(si asta iti ocupa tot timpul) unde nu toti sunt
    la fel/egal de inteligenti ca si tine.. remember?

  7. Amin! in timp ce citeam caracteristicile ma gandeam la zoso … iai descris blogu. nr.1 my ass!

  8. @ Krossfire: e pacat ca s-a ajuns sa se faca bloging de dragul accesarilor si al rating-ului, de dragul reclamelor din dreapta paginii. Sunt de parere ca oricine poate lua o stire dintr-o parte si s-o copieze in alta parte, literalmente. In fine …

    @ karina: insist sa-mi arati, luand in considerare (sa zicem) ultimele 20-25 de postari, daca intr-adevar ma incadrez eu in ceea ce am descris mai sus :); sunt constient de lucrurile pe care le scriu pe blog; stiu ca mai am cateva post-uri cu o poza sau un video la care am avut ceva de comentat; sau un post din ala cretin de 1-2 randuri, ca pur si simplu n-aveam nimic inteligent de scris; dar de-acolo pana sa ma compari cu ce am scris mai sus, este cale lunga; plus ca pe mine nu ma intereseaza de nicio culoare cati si cine ma viziteaza, iar singura mea reclama de pe blog e moca :D; nu am nimic cu nimeni si modul in care isi face acea persoana blogul. Ma deranjeaza atunci cand nu se pune accent pe valoare, talent si creativitate. Se pune accent pe senzational, prost gust si copy/paste. Si astea incep sa defineasca romanul de rand. Nu trebuie sa fie nimeni inteligent ca mine sau ca tine. Trebuie doar sa faca diferenta dintre cacat si ciocolata. Sa stie care dintre astea doua e bun de bagat in gura!

    @ Gârby: e un articol scris cu caracter general, dar ai nimerit la cine ma refeream, mai in particular :)

  9. Aceiasi oameni care urmaresc OTV-ul au acces si la internet, pentru ca e moca si esti nimeni fara fibra optica, comm-uri pe ‘haifaiv’ si id ‘da mes’ . In concluzie ma suprinde ca esti surprins (ca sa ramanem tot la nivel de ‘haifaiv’ ) de rating-ul bazat pe bancuri, filmulete, pitzipoace, licurici, cacacei.

    http://sexxytolomaca.hi5.com >>>> dau si primesc comm … poze noi sa moara bibi de ciuda si dusmanii ca dak n-am io talent … ca lol ca … =)))) ca stelutetze ca … hai ca am fost tare … barbie si cacat.

Lasă un comentariu